TRDizin:
MasterChef Türkiye TV Yemek Programının Yemek Alışkanlıklarına ve Mutfağa İlgiDüzeyine Etkisi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Dünya genelinde benzer formatta hazırlanan yemek programları izleyiciler tarafındanoldukça büyük ilgi görmektedir. Günümüzde yemek pişirme yarışmaları, seyahat yemekprogramları, yemek bölümleri içeren eğlence programları gibi çok çeşitli yemekprogramları bulunmaktadır. Bu çalışmada da Türkiye’de büyük ilgi ile izlenen MasterChefTürkiye programının tüketicilerin yemek alışkanlıklarına ve mutfağa olan ilgi düzeylerineyönelik etkisinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca programın gastronomi turizminekatılım niyetine etkisinin belirlenmesi de çalışmaların amaçları arasında yer almaktadır.Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılarak 6 Kasım-30 Kasım 2020 tarihleriarasında 27 katılımcı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçlarında programınkatılımcıları iyi yemek yapmaya özendirdiği, gastronomiye yönelik farkındalıkoluşturduğu, onlarda yemeklerde doğru ürün seçimi yapılarak tasarruf yapılmasına yardımcıolduğu ve yemek yapmayı fiziksel bir ihtiyacı karşılamaktan çıkarıp hobiye dönüştürdüğütespit edilmiştir. Ayrıca yöresel yiyeceklere yönelik araştırma yapmaya yönlendirdiği vegastronomisi ile ön plana çıkan destinasyonları ziyaret etmek için motivasyon sağladığıgörülmüştür. Söz konusu programın ön yargılı olunan gıda ürünlerine yönelik olumluetkisinin olduğu ve yiyemedikleri ürünleri farklı formatlarda deneyerek tükettiklerisonucuna varılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Şi̇mşek, A., Güner, D. (2021). MasterChef Türkiye TV Yemek Programının Yemek Alışkanlıklarına ve Mutfağa İlgiDüzeyine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(3), 1679-1697

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals