TRDizin:
Deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Restoranlar üzerine bir araştırma

dc.contributor.authorSelma Meydan UYGUR
dc.contributor.authorSait DOĞAN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:15:42Z
dc.date.available2023-04-15T00:15:42Z
dc.date.issued2013-04-01
dc.description.abstractGünümüzde iyi hizmet almak, hoş vakit geçirmek ve güzel duygularla işletmeden ayrılmak hem müşteriler hem de restoran işletmeleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma da kurumsal yönetim anlayışına sahip olan ve olmayan restoran işletmelerinin müşterilerine yaşattıkları deneyimleri ve bu deneyimlerin müşteri memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. Çalışma kapsamında 409 kişiye ulaşılmıştır. Katılımcıların cevaplarına bakıldığında, kişilerin % 34,2 ile Haftada 1-2 kez, % 24,2 ile Haftada 3-4 kez ve % 24 ile de haftada 5 ve üzeri kez dışarıda yemek yeme alışkanlığı olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların en çok tercih ettiği restoran tipi ise % 65,5 ile kurumsal yönetim anlayışına sahip restoran ve kafelerdir. Yapılan çalışmada kurumsal kimliğe sahip olmayan restoranların; uyguladıkları fiyat düzeylerine göre sundukları ürün de tüketicilerini daha fazla tatmin ettiği, bu restoranlarda servisin daha özenli ve personelin daha ilgili olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Yaşatılan deneyimlerin ise algısal ve faaliyetsel deneyimler boyutunda olduğu belirlenmiş olup, restoranların, hissel, düşünsel ve ilişkisel boyutta da müşterilerine deneyim yaşatma hususunda çalışmalar yapması gerekmektedir.
dc.identifier.citationUygur, S., Doğan, S. (2013). Deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Restoranlar üzerine bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(37), 33-48
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2587-005X
dc.identifier.endpage48
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue37
dc.identifier.startpage33
dc.identifier.trdizin151965
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/151965/deneyimsel-pazarlamanin-musteri-memnuniyeti-uzerine-etkisi-restoranlar-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8445
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDeneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Restoranlar üzerine bir araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files