TRDizin:
İlkokuma yazma öğretimine doğrudan bitişik yazı ile başlayan ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin bitişik yazı örneklerindeki genel hatalar

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Türkiyede İlköğretim Okullarında 2005-2006 Öğretim yılı başından itibaren İlkokuma Öğretiminin ses yöntemi ile yapılmasına karar verilmiştir. Bu bağlamda yazma çalışmalarına ise doğrudan bitişik yazı ile başlanılması uygulamaya konulmuştur. Bu değişiklikle İlköğretim Okulları Yazı Dersinde hedeflenen; Öğrencilerin 5. Sınıf sonunda okunaklı, işlek, süratli bir eğik bitişik yazı ya (MEB 1968 İlkokul Programı) kavuşmaları ve bunu gündelik yazı haline getirebilmeleridir. Bu çalışmada, aradan geçen altı yıllık süre sonunda bitişik yazı çalışmalarının geldiği aşamanın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için araştırmacı tarafından, İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinden alınan bitişik yazı örneklerindeki genel hataları ortaya çıkarmaya yönelik bir ölçüt listesi oluşturulmuştur. Bu ölçüt listesine göre değerlendirmeye gidilerek, 1. Sınıftan itibaren bitişik yazı öğrenen ve 5. Sınıfa gelen öğrencilerin dersin amacına ne kadar yaklaştıklarının istatistiki sonuçları üzerinde yorumlamalar yapılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Uysal, S. (2013). İlkokuma yazma öğretimine doğrudan bitişik yazı ile başlayan ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin bitişik yazı örneklerindeki genel hatalar. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 31-56

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals