TRDizin:
The use of teaching methods by the teachers who work at high schools and the reasons of their preference (Ankara province sample)

dc.contributor.authorGökhan ACAR
dc.contributor.authorHaluk KOC
dc.contributor.authorMustafa KOC
dc.date.accessioned2023-04-15T00:16:03Z
dc.date.available2023-04-15T00:16:03Z
dc.date.issued2013-01-01
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerini ve tercih nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma gurubunu 19’u bayan, 69’u erkek toplam 88 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Geliştirilen anket, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması için 30 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır. Yapılan analiz neticesinde, faktör sayısı 2 olarak gözlenmiş ve testin toplam varyansı 21,083 olarak hesaplanmıştır. Cronbach Alfa () iç tutarlılık yöntemi ile güvenilirlik çalışması yapılmış ve 0.88 değeri bulunmuştur. Bulgular, katılımcıların “42 yaş ve üzeri”, meslek kıdemlerinin ise “21 yıl ve üzeri” olarak tecrübeli öğretmenlerden oluştuğunu, öğretim yöntemleri alanında “hizmet içi eğitim kursuna” yarıdan fazlasının katıldığını, ders işlerken “gösteri”, “alıştırma” ve “anlatım yöntemlerini” sıklıkla kullandıklarını, “görevlendirme yöntemine” çok az yer verdiklerini, öğrencilerin ise en çok “gösteri yöntemine” ilgi duyduğunu görüşünde olduklarını, öğretim yöntemlerini tercih ederken en önemli neden olarak, “okulun imkanlarına uygun olması”, “ders süresine uygun olması”, “beden eğitimi dersinin özelliklerine uygun olması”, yönünde görüş bildirdiklerini göstermektedir. Sonuç olarak öğretim yöntemlerinin seçiminde; konunun ve öğrenen grubun özelliği ve büyüklüğü, öğretenin yönteme yatkınlığı, ayrılan süre, fiziksel olanaklar, mali kaynaklar, öğrenim sonucunda beklenen davranışlarında göz önüne alınarak, kullanılacak yöntemlerin seçilmesinin gerekliliği, öğretim yöntemleri alanında öğretmenlere hizmet içi eğitim kursları düzenlenmesi ve öğretmenlerin, öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımına yönelik yetiştirilmeleri amacıyla üniversite Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğine önem verilmesine ihtiyaç olduğu söylenebilir.
dc.identifier.citationAcar, G., Koç, H., Koç, M. (2013). The use of teaching methods by the teachers who work at high schools and the reasons of their preference (Ankara province sample). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 15(1), 79-83
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage83
dc.identifier.issn1300-9915
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage79
dc.identifier.trdizin149001
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/149001/the-use-of-teaching-methods-by-the-teachers-who-work-at-high-schools-and-the-reasons-of-their-preference-ankara-province-sample
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8449
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe use of teaching methods by the teachers who work at high schools and the reasons of their preference (Ankara province sample)
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files