TRDizin:
Okul Yöneticilerinin Sergilediği Etik Liderlik Davranışının Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerine Etkisi

dc.contributor.authorGökhan ACAR
dc.contributor.authorMetin KAYA
dc.contributor.authorMustafa Yaşar ŞAHIN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:17:39Z
dc.date.available2023-04-15T00:17:39Z
dc.date.issued2012-04-01
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul yöneticilerinin sergilediği etik liderlik davranışları ile beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel (correlational) yöntem ve nedensel karşılaştırma (causal comparative) yöntemi kullanılan çalışmada, 228 erkek, 81 kadın olmak üzere, üç yüz dokuz beden eğitimi öğretmenine, etik liderlik ölçeği ile örgütsel adalet ölçeği uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi sürecinde, Spearman sıra korelasyon katsayıları ve Regreasyon Analizi uygulanmıştır. Yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı ile öğretmenlerin örgütsel adalet algısı arasında aynı yönlü bir ilişki söz konusudur. Yani öğretmenlerin algılamalarına göre okul yöneticilerinin etik ilkelere uygun davranışlar sergilemeleri arttıkça, öğretmenlerinde örgütsel adalet duygusu artmaktadır. Araştırmada etik liderlik ölçeğinin iletişimsel etik ve davranışsal etik alt boyutlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algılarına yönelik etkisi anlamlı bulunmuştur ve paralellik arz etmektedir. Bununla birlikte Yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı için regresyon katsayısına ilişkin pdeğeri = 0,000 < 0,05 olduğundan bu katsayı anlamlıdır ve örgütsel adalet ölçeğinin alt boyutları olan, adil dağıtım regresyon katsayısı ?1=0.634, adil işlem regresyon katsayısı ?1=0.889 ve adil etkileşim regresyon katsayısı ?1=0.918 olduğundan, yöneticilerin sergilediği etik liderlik davranışı, öğretmenlerin örgütsel adalet algısının alt boyutlarını aynı yönde etkilemektedir.
dc.identifier.citationAcar, G., Kaya, M., Şahin, M. (2012). Okul Yöneticilerinin Sergilediği Etik Liderlik Davranışının Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerine Etkisi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, 14(3), 51-58
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-5652
dc.identifier.endpage58
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.trdizin232452
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/232452/okul-yoneticilerinin-sergiledigi-etik-liderlik-davranisinin-beden-egitimi-ogretmenlerinin-orgutsel-adalet-duzeylerine-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8480
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürk Spor ve Egzersiz Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Yöneticilerinin Sergilediği Etik Liderlik Davranışının Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files