TRDizin:
FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GENEL KİMYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorErkan YANARATEŞ
dc.contributor.authorNurseli OĞUZ
dc.date.accessioned2023-04-13T23:56:09Z
dc.date.available2023-04-13T23:56:09Z
dc.date.issued2022-09-01
dc.description.abstractBu araştırma, fen bilimleri eğitimi ve sınıf eğitimi anabilim dallarında lisans öğrenimi gören öğrencilerinin kimya dersine ilişkin tutumlarını ve problem-çözme becerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmaya, uygun örneklem yöntemiyle belirlenen 211 fen bilgisi ve 280 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Verilerinin toplanmasında nicel veri toplama araçları kullanılmıştır. Bu bağlamda geçerliği ve güvenirliği önceden sağlanmış olan ve literatürde mevcut bulunan araçlar kullanılmıştır. Çalışmada ilkönce öğretmen adaylarının genel kimya dersine ilişkin tutum ve ilgilerini tespit etmek amacıyla İnce-Aka (2012) tarafından geliştirilmiş olan “Kimya Dersine Yönelik İlgi ve Tutum Ölçeği-KDYİTÖ” kullanılmıştır. Daha sonra katılımcıların problem çözme becerileriyle ilgili inceleme yapmak için Sahin ve ark. (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan “Problem Çözme Envanteri-PÇE” kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve çıkarımsal istatistik teknikleriyle analiz edilmiştir. Frekans, yüzde ve aritmetik ortalama tablolarıyla betimsel istatistiklerin, t-testi, korelasyon ve ANOVA testleri ise çıkarımsal istatistiklerin belirlenmesinde kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının kimya dersi tutumlarında ve problem çözme becerilerinde anlamlı düzeyde farklılıklar bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca adaylarının genel kimya dersine ilişkin tutumları ile problem çözme becerileri arasında olumlu yönde korelasyon bulunmuştur.
dc.identifier.citationYanarateş, E., Oğuz, N. (2022). FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GENEL KİMYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 330-350
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.3092
dc.identifier.eissn2146-1961
dc.identifier.endpage350
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue49
dc.identifier.startpage330
dc.identifier.trdizin1131635
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1131635/fen-bilgisi-ve-sinif-ogretmeni-adaylarinin-genel-kimya-dersine-iliskin-tutumlari-ve-problem-cozme-becerilerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6456
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GENEL KİMYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin9f645497-d8a6-45dc-929d-6a4063214b77
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery9f645497-d8a6-45dc-929d-6a4063214b77

Files