TRDizin:
YENİLİĞİ BENİMSEYEN KATEGORİLERİNİN BÜTÜNCÜL VE ANALİTİK DÜŞÜNME AÇISINDAN FARKLILIKLARI: AKILLI TELEFONLAR İÇİN BİR İNCELEME

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı akıllı telefonlar için yeniliği benimseyen kategorilerinin (yenilikçiler, erken benimseyenler, erken çoğunluk, geç çoğunluk ve takipçiler) bütüncül ve analitik yaklaşım açısından farklılıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla, gerekli veri anket yöntemiyle 348 akıllı telefon kullanıcısından elde edilmiştir. Yeniliği benimseyen kategorilerinin belirlenmesi için Bass modeli kullanılmıştır. ANOVA sonucuna göre Yenilikçiler ile Takipçiler ve Erken Benimseyenler ile Takipçiler arasında düşünme tarzı açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bulgulara göre, akıllı telefon ürünü için yeni ürünü ilk benimseyenlerin (yenilikçiler ve erken benimseyenler) bütüncül düşündüğü, daha geç benimseyenlerin (takipçiler) ise, analitik düşündüğü sonucuna varılmıştır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Taner, N., Kavak, B., Kazanci Sunaoğlu, Ş. (2017). YENİLİĞİ BENİMSEYEN KATEGORİLERİNİN BÜTÜNCÜL VE ANALİTİK DÜŞÜNME AÇISINDAN FARKLILIKLARI: AKILLI TELEFONLAR İÇİN BİR İNCELEME. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 10(20), 179-200

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals