TRDizin:
Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri

dc.contributor.authorSaim TURAN
dc.contributor.authorB. Ünal İBRET
dc.date.accessioned2023-04-14T22:30:36Z
dc.date.available2023-04-14T22:30:36Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal bilgiler dersinde mekânsal vatandaşlıkla ilgili konuların öğretimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini incelemek amacıyla 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu il merkezinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler sosyal bilgiler öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerine uzman görüşleri alınarak hazırlanmış 11 açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşmeden elde edilen veriler içerik analizi yoluyla nitel veri analiz programı olan Nvivo 11 programıyla çözümlenmiştir. Çalışmadan ortaya çıkan sonuçlara göre; sosyal bilgiler öğretmenleri, mekânı yaşanılan yer olarak algılamakta ve mekân bilgisinin sosyal bilgilerde öğrencilerin çevresini tanıyarak yaşadığı yere aidiyet duygusu kazanmaları bakımından oldukça önemli görmektedir. Öğretmenlerin mekânsal vatandaşlığı, dersin doğası ve programda bulunan değer ve becerilerden yola çıkarak yorumladıkları ve mekânsal vatandaşlığın öneminin farkında oldukları anlaşılmıştır. Öğretmenler mekânsal vatandaşlığı insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanıyla ilişkilendirmiş, vatanseverlik değeri ve mekânı kullanma becerisini de mekânsal vatandaşlıkla en ilişkili olan değer ve beceri olarak ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenler öğrencilere mekânsal vatandaşlık bilgisinin kazandırılmasının onların günlük hayatını kolaylaştıracağını da ifade etmişlerdir. Bu çalışma mekânsal vatandaşlığın sosyal bilgiler dersi içerisindeki önemine dikkat çekilmesi açısından önemlidir. Bu nedenle, çalışmada mekânsal vatandaşlık konusu öğretmen görüşleri ile detaylı olarak incelenmiş ve konuyla ilgili ortaya çıkan sonuçlara yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.identifier.citationTuran, S., İbret, B. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. International journal of geography and geography education (Online), 24(40), 59-78
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2630-6336
dc.identifier.endpage78
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue40
dc.identifier.startpage59
dc.identifier.trdizin331095
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/331095/sosyal-bilgiler-dersinde-mekansal-vatandasligin-ogretimine-iliskin-ogretmen-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7539
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofInternational journal of geography and geography education (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler Dersinde Mekânsal Vatandaşlığın Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files