TRDizin:
Türkiye’de Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına Geçiş Sürecinde Müfredattaki Yeni Bir Dersi Anlamak: 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi

dc.contributor.authorErol ÇİYDEM
dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.date.accessioned2023-05-22T08:58:39Z
dc.date.available2023-05-22T08:58:39Z
dc.date.issued2023-03-26
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Türkiye’de 1953 yılında hazırlanmış olan Öğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri Programında yer alan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nı analiz ederek değerlendirmektir. Çalışmada verilerin analizinde doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Türkiye’de sosyal bilgiler, ilk olarak Öğretmen Okullarında bir ders olarak okutulmuştur. Sosyal bilgiler dersinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında literatürde birçok çalışma yer almaktadır. Ancak bu çalışmaların birçoğunda 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (SBDÖP) hakkında hiç bilgi verilmemiştir. Bazı çalışmalarda ise program sadece birkaç cümlelik açıklamalarla yer almıştır. Bu anlamda 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı üzerindeki inceleme sosyal bilgiler dersinin tarihsel arka planına ışık tutacaktır. Aynı zamanda böyle bir inceleme Türk eğitim tarihi alanına yeni katkılar sağlayacaktır. Çalışmada tarihsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
dc.identifier.citationÇi̇ydem, E., Kaymakci, S. (2023). Türkiye’de Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına Geçiş Sürecinde Müfredattaki Yeni Bir Dersi Anlamak: 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi. Vakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online), 8(1), 321-370
dc.identifier.doi10.24186/vakanuvis.1232959
dc.identifier.eissn2636-7777
dc.identifier.endpage370
dc.identifier.issn2149-9535
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage321
dc.identifier.trdizin1161964
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161964/turkiyede-koy-enstitulerinden-ogretmen-okullarina-gecis-surecinde-mufredattaki-yeni-bir-dersi-anlamak-1953-sosyal-bilgiler-dersi-ogretim-programinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15689
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTürkiye’de Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına Geçiş Sürecinde Müfredattaki Yeni Bir Dersi Anlamak: 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizinca452af3-1073-432c-b582-f7d34beec5eb
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryca452af3-1073-432c-b582-f7d34beec5eb

Files