TRDizin:
SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Sosyal medya sahip olduğu kullanıcı sayısı ile tüm sektörlerin ve kurumlarıniçinde yer alması gereken ve iletişim çalışmalarının vazgeçilmez parçası olmasıgereken bir noktaya gelmiştir. Sosyal medya geleneksel iletişim kanallarına göreçok sayıda avantaja sahip bulunmaktadır. Kamu kurumlarının sosyal medyadayer alması şüphesiz kurumların halkla ilişkiler çalışmalarına, kurumlarınşeffaflığının artmasına, vatandaşların kurumlara duyduğu güvenin artmasına,kurum vatandaş etkileşimin artmasına, vatandaşların çalışmalara katılımınınteşvik edilmesine ve e-Devlet uygulamalarının yaygınlaşmasına önemli katkılarsağlamaktadır. Türkiye’nin temel kurumlarının sosyal medya kullanımlarınıtespit etmek ve değerlendirmek amacıyla çalışma kapsamında ilk olarak TürkiyeCumhuriyeti Devleti’nin temel kurumları olan valiliklerin resmi Facebook,Twitter ve Youtube hesapları incelenmiştir. İkinci olarak ise sosyal medyada yeralan valiliklerin resmi sosyal medya sayfalarında paylaştıkları içeriklerincelenmiştir. Yapılan incelemede valiliklerin sosyal medyanın öneminiyeterince kavramadığı ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yer alan valiliklerinbüyük çoğunluğu tek taraflı olarak sayfalarında görsel unsurları ve bilgilendiriciiçerikleri paylaşmayı tercih etmekte, takipçileri ile etkileşime girmektenkaçınmaktadırlar.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Gümüş, N. (2018). SOSYAL MEDYANIN KAMU KURUMLARI TARAFINDAN KAMUSAL PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANILMASI: 81 İL VALİLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(4), 189-212

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals