TRDizin:
EMİSYON TİCARETİ VE KARBON EMİSYONLARININ FİRMA DEĞERİNE OLAN ETKİSİ

dc.contributor.authorTolga ULUSOY
dc.contributor.authorŞerife ŞEN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:15:28Z
dc.date.available2023-04-14T22:15:28Z
dc.date.issued2019-04-01
dc.description.abstractİnsanların sınırsız ihtiyaçları ve kaynakların giderek kıtlaşması ileemisyon ticareti ve karbon piyasaları önem kazanmıştır. Yapılan kaynakisrafları neticesinde doğa, doğrudan ya da dolaylı olarak etki altındakalmaktadır. Zararlı gazların atmosfere salınımının giderek artması,iklimlerde değişmeler yaşanmaktadır. Atmosferde biriken sera gazlarınıniklime etkisini azaltmak amacıyla Kyoto Protokolü imzalanmıştır.Protokol’ ün imzalanması ile atılan ilk adımlar, EK-1 ve EK-2 ülkelerininkarbon salınımına yönelik sınırlama getirmektedir. Emisyon ticaretininyapılabilmesi için tarafların karbon salımlarına yasal olarak bağlayıcı birsınır getirmeyi öngörmektedir. Ancak, Türkiye’ de böyle bir zorunlulukolmamakla birlikte, tamamen gönüllülük esasına dayalı, gönüllüemisyon ticareti yapılmaktadır. Karbon salınımına taraf olan ülkeleryasal olarak bağlayıcılık altındadır. Salım azaltımını belgelendirmek içintaahhütlerin yapılması ile birlikte ülkelere sınırlama getirilmektedir.İnsan faaliyetlerinin çevreye verdiği zarar sonucunda, atmosfere salınankarbon ile birlikte karbon ayak izi ve ekolojik ayak izi ortaya çıkmaktadır.Karbon ayak izi ve ekolojik ayak izi hesaplamaları yapılarak karbonsalınımının etkileri ölçülmektedir. Ortaya çıkan etkilerin azaltılmasınayönelik çalışmalar yapılarak karbon salınımının en aza inmesisağlanmakta ayrıca firmalar üretim, nakliye vb. süreçlerine varana kadaraçığa çıkan karbon salınımının firma değerine etki etmesi söz konusuolacaktır. Çalışmanın amacı emisyon ticareti ve karbon piyasalarınınfirma değerine olan etkisini ortaya koymak ve hipotezlerle birlikte BIST’te işlem gören yirmi firmanın karbon salınımı sonucunda firmadeğerlerinde ne derece etkisi olduğunu ortaya koymaktır.
dc.identifier.citationUlusoy, T., Şen, Ş. (2019). EMİSYON TİCARETİ VE KARBON EMİSYONLARININ FİRMA DEĞERİNE OLAN ETKİSİ. Turkish Studies - Social Sciences , 14(4), 1827-1840
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22517
dc.identifier.eissn2667-5617
dc.identifier.endpage1840
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage1827
dc.identifier.trdizin349134
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/349134/emisyon-ticareti-ve-karbon-emisyonlarinin-firma-degerine-olan-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7433
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciences
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEMİSYON TİCARETİ VE KARBON EMİSYONLARININ FİRMA DEĞERİNE OLAN ETKİSİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin18ae3672-830c-46e2-a64c-c3324784cb8d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery18ae3672-830c-46e2-a64c-c3324784cb8d

Files