TRDizin: Üniversite Öğrencilerinin Facebook Bağımlılığının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kastamonu Üniversitesi Örneği
dc.contributor.author | Abdulkadir KARACI | |
dc.contributor.author | Zeynep PİRİ | |
dc.date.accessioned | 2023-04-14T23:08:13Z | |
dc.date.available | 2023-04-14T23:08:13Z | |
dc.date.issued | 2017-03-01 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin Facebook bağımlılığı farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma gurubunu Kastamonu Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (BÖTE), Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde eğitimlerini sürdüren toplam 217 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Facebook Bağımlılık Ölçeği (FBÖ) kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler normal dağılım gösterdiği için analizlerde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA parametrik istatistikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin genel eğilimi Facebook bağımlısı olmama yönündedir. Ancak ölçekten elde edilen puanlar öğrencilere göre ayrı, ayrı incelendiğinde öğrencilerin %79.72'si Facebook bağımlısı değil iken; %4.15 kadarlık kısmı Facebook bağımlısıdır. Risk grubunda olan öğrencilerin oranı ise %16.13'dür. F2, F3, F5, F6 faktörlerine göre ve ölçeğin tümünde cinsiyetle Facebook bağımlılığı arasında anlamlı bir fark bulunmaktadır. Ortalama puanlara bakıldığında erkeklerin Facebook bağımlılık düzeyinin kızlara göre daha fazla olduğu söylenebilir. Kız ve erkeklerin bağımlılık oranları ise şu şekildedir: Erkeklerin %8.22'si bağımlı iken kızların sadece %2.08'i bağımlıdır. Bağımlı olmayan erkeklerin oranı %71.23 iken kızlarda bu oran %84.03'dir. Ayrıca erkeklerin %20.55'i risk grubunda iken kızların %13.89'u risk grubundadır. Öğrencilerin okuduğu bölüm ve Facebook bağımlılığı arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Facebook kullanım sıklığıyla Facebook bağımlığı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Facebook'u daha sık kullananların bağımlılık düzeyi daha yüksektir. | |
dc.identifier.citation | Karaci, A., Pi̇ri̇, Z. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Facebook Bağımlılığının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kastamonu Üniversitesi Örneği. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1549-1560 | |
dc.identifier.doi | ||
dc.identifier.eissn | ||
dc.identifier.endpage | 1560 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 1549 | |
dc.identifier.trdizin | 253416 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/253416/universite-ogrencilerinin-facebook-bagimliliginin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi-kastamonu-universitesi-ornegi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/8027 | |
dc.identifier.volume | 25 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Facebook Bağımlılığının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kastamonu Üniversitesi Örneği | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Trdizin |