TRDizin:
Is it legally possible to set forest fires for scientific purposes?

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Çalışmanın amacı: Bilimsel amaçlarla orman yangınlarının gerçekleştirilmesi hakkında ormancılık yönetiminin vereceği izinlerin, yürürlükteki mevzuat hükümleri ve idare hukuku ilkeleri ışığında incelenmesi ve çözüm sunma konusunda etkili stratejiler geliştirilmesi, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın alanı: Bu çalışma, Türkiye'de bilimsel amaçlarla, ormanlarda yangın çıkarılmasına yönelik olarak bilerek, isteyerek ve taksirle çıkartılan tüm yangınları kapsamaktadır. Materyal ve yöntem: Çalışmanın ana materyalini, Türkiye'de orman yangınlarına ilişkin uygulanan meri mevzuat oluşturmaktadır. Öte yandan araştırmanın yöntemi, bilimsel amaçlı orman yangınlarının hukuki niteliğini belirlemek için bu faaliyetlerin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygunluğunun saptanmasıdır. Sonuçlar: Yürürlükteki mevzuat hükümleri göz önünde bulundurulduğunda, orman idaresinin ormanlık alanlarda bilimsel amaçlarla olsa dahi ormanı yakmaya izin vermeye yetkisi olmadığı, ayrıca bu yönde idareye işlem yapmaya izin veren herhangi bir yasal düzenleme olmadığı görülmektedir. Böyle bir işleme izin verilmesi durumunda, izin veren kamu görevlisine hukuki ve cezai yükümlülükler doğabilecektir. Araştırma vurguları: Bilimsel amaçlarla orman yangını gerçekleştirilmesine izin veren idare ve idarenin ajanı hakkında, hukuki ve cezai sorumluluk doğmaması için hukuki boşlukların doldurulmasına yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. Ayrıca yapılacak bu yasal düzenlemeyle izin verme yetkisi, sadece tek bir kişiye değil bir komisyona verilmelidir

Date

2017-09-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Bulut, A., Güloğlu, Y., Belkayali, N. (2017). Is it legally possible to set forest fires for scientific purposes?. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17(3), 491-501