TRDizin: İMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Günümüzde müzik dersi, ilkokul ve ortaokullarda, haftada 1 saat olarak zorunlu dersler arasında yer almaktadır. Lisede isetüm sınıflarda 2 saat olarak zorunlu dersler arasına konulmuştur. İmam hatip ortaokullarında ise yine haftada 1 saat olarakzorunlu dersler arasındadır. Yapılan bu çalışmada imam hatip ortaokullarında okuyan öğrencilerin müzik dersine ilişkinalgıları, bu dersin işlenişi ile ilgili düşünceleri ve müziğin hayatlarındaki öneminin ne düzeyde olduğu belirlenmeyeçalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden tipik durum çalışması tercih edilmiştir. Araştırma, Kastamonu il merkezine bağlıŞehit Mehmet Yılmaz İmam Hatip Ortaokulunda öğrenim gören, 5, 6, 7 ve 8. sınıflardaki toplam 72 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki çalışma grubunda yer alan öğrencilere, müzik dersini değerlendirmelerine yönelik yarıyapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Değerlendirme formunda, 6 adet açık uçlu ve 4 adet çoktan seçmeli sorularınbulunduğu maddeler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirme formunda yer alan sorulara vermiş oldukları cevaplarkaydedilmiş ve cevaplarda yer alan ifadeler betimsel analiz tekniği ile özetlenmiş ve yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışmasonucunda elde edilen bulgulara göre, imam hatip ortaokulunda okuyan öğrenciler, müzik dersini çok sevdiklerini,hayatlarında önemli bir yeri olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmada, 5, 6 ve 7. sınıflarda müzik dersi yerine başkaderslerin konulduğu, öğrencilerin bu dersi yoğun bir şekilde tekrar istedikleri bulgularına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar dâhilindebazı önerilerde bulunulmuştur.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Akarsu, S. (2019). İMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1334-1346
