TRDizin:
Enformatik Dersi için Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Güvenilirlik ve Geçerlilik İşlemleri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarının yapıldığı bir enformatik dersi başarı testi geliştirmektir. İlk olarak, 25 alt konuya, her birine 2 katı soru olacak şekilde, bir içerik ağacında 80 çoktan seçmeli soru belirlenmiştir. 8 uzmana sorular sorulmuş ve sorular ve soruların ait olduğu birimler üzerinde kapsam geçerlilik indeksihesaplanmıştır. Test için hesaplanan kapsam geçerlilik endeksi 0,91’dir. Başarı testi 21 BÖTE 3. sınıf öğrencisineuygulanmıştır. TAP programı yardımıyla madde analizi yapılmıştır. Kuder-Richardson-20 Güvenilirlik katsayısı değeri0,858 olarak hesaplanmıştır. Her alt konuda madde ayırt edicilik ve madde zorluk değerleri uygun olan maddelerbelirlenerek toplamda 40 soruluk teste ulaşılmıştır. Elde edilen testte ortalama madde zorluk değeri 0,638 olarakbulunmuştur. Bu durum madde zorluğunun orta düzeyde olduğu anlamına gelmektedir. Ortalama madde ayırt ediciliği 0,444 olarak bulunmuştur. Bu değer madde ayırt edicilik özelliğinin çok iyi düzeyde olduğu anlamına gelmektedir. 40 çoktan seçmeli soruya indirgenmiş geçerlilik ve güvenilirlik süreçleri yapıldığı için, test güvenilir ve geçerlidir,farklı enformatik dersleri için bir başarı testi olarak kullanılabilir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Meri̇çelli̇, M., Güyer, T. (2020). Enformatik Dersi için Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Güvenilirlik ve Geçerlilik İşlemleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 549-557

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals