TRDizin:
İlköğretimde vatandaşlık eğitimi: Karşılaştırmalı kuramsal bir çalışma

dc.contributor.authorZihni MEREY
dc.contributor.authorKadir KARATEKİN
dc.contributor.authorZafer KUŞ
dc.date.accessioned2023-04-15T00:19:10Z
dc.date.available2023-04-15T00:19:10Z
dc.date.issued2012-08-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye ve ABD’deki ilköğretim sosyal bilgiler eğitimini vatandaşlık eğitimi açısından literatüre dayalı olarak kuramsal bir karşılaştırmasını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda her iki ülkenin vatand aşlık eğitimi öğrenme alanları, kazanım, beceri, içerik ve değerler açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın sonunda Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminde, demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık eğitimi konularına daha çok değinildiği bunun aksine vatandaşlık becerilerine pek yer verilmediği tespit edilmiştir. ABD’de ise sosyal bilgiler eğitiminde demokrasi, bireysel haklar, görev ve sorumluluklar gibi vatandaşlık bilgilerinin yanında ABD ideal demokratik modeli çerçevesinde çok kültürlülük, hukukla ilintili konular ve vatandaşlık becerileri gibi vatandaşlık eğitimi konularının sıkça vurgulandığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationMerey, Z., Karateki̇n, K., Kuş, Z. (2012). İlköğretimde vatandaşlık eğitimi: Karşılaştırmalı kuramsal bir çalışma. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 795-821
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage821
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage795
dc.identifier.trdizin140785
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/140785/ilkogretimde-vatandaslik-egitimi-karsilastirmali-kuramsal-bir-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8508
dc.identifier.volume32
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlköğretimde vatandaşlık eğitimi: Karşılaştırmalı kuramsal bir çalışma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files