TRDizin:
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması

dc.contributor.authorAyşe Feray ÖZBAL
dc.contributor.authorMustafa SAĞLAM
dc.contributor.authorSerap CAVKAYTAR
dc.date.accessioned2023-04-14T22:31:13Z
dc.date.available2023-04-14T22:31:13Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul beşinci sınıf beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanabilirliğini ortayakoymayı amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma eylem araştırmasıolarak desenlemiştir. Araştırma, 5. sınıf beden eğitimi ve spordersinde uygulanmıştır. Uygulama tüm sınıfta gerçekleştirilmiş;ancak belirlenen 8 odak öğrencinin verileri daha yoğun olarakkullanılmıştır. Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımındakullanılan “merkezler” ve “istasyon” stratejilerindenyararlanılmıştır. Araştırmada, nitel veriler “video kayıtları”,“yansıtıcı günlük”, “öğrenci günlükleri”, “yarı yapılandırılmışgörüşmeler” ile nicel veriler de “Beden Eğitimi Dersi TutumÖlçeği” yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde “SPSS forWindows 22” paket programından yararlanılmış, nitel verilerde isebetimsel analiz uygulanmıştır. Yapılan nicel analizler sonucundaöğrencilerin “beden eğitimi ve spor dersi” ne yönelik tutumlarındason test puanlarının öntest puanlarına göre anlamlı olarak arttığıgözlenmiştir. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar incelendiğindeise derse etkin katılımın sağlandığı, hareket sayısının arttığı,sosyalleşme ve grupla çalışma alışkanlığının kazanıldığı, bağımsızbir şekilde çalışmanın öğrenildiği ve sınıf kurallarına uyulduğusonuçlarına ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öğrencipaylaşımlarının ve sorumluluk bilincinin arttığı gözlenmiş veöğrencilerin farklılıklara karşı saygı göstermeleri gerektiğikonusunda olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür. Ayrıca ürünve süreç değerlendirmesinden yararlanılmasının olumlu sonuçlaryarattığı ve süreç değerlendirmenin sonraki derslerinplanlanmasında olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.Bu araştırmanın sonucunda beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretimin uygulanabileceği ve öğretim sürecininfarklı stratejiler kullanılarak düzenlenebileceği ortaya çıkmıştır.
dc.identifier.citationÖzbal, A., Sağlam, M., Cavkaytar, S. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması. Eğitim ve Bilim, 44(200), 291-312
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.8085
dc.identifier.eissn1300-1337
dc.identifier.endpage312
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue200
dc.identifier.startpage291
dc.identifier.trdizin327685
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/327685/beden-egitimi-ve-spor-dersinde-farklilastirilmis-ogretim-yaklasiminin-uygulanmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7550
dc.identifier.volume44
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin348be84a-2a58-489f-9931-e624aee77612
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery348be84a-2a58-489f-9931-e624aee77612

Files