TRDizin:
2018 Sonrası Liseye Geçiş Sınavlarındaki Matematik Sorularının İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı Liseye Geçiş Sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları,problem bağlamları, bilişsel alanlar ve problem çözme süreçleri dahilinde niteliklerinibelirlemektir. Araştırma doküman analizi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verikaynakları 2018 yılından itibaren uygulanan orta öğretime geçiş sınavlarında sorulan ve busınav için MEB tarafından hazırlanan örnek sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanınsonuçlarında LGS’ ye yönelik soru içeriklerinin büyük çoğunluğunun sayılar ve işlemleröğrenme alanında yer aldığı ve veri analizi öğrenme alanında ise diğer öğrenme alanlarınakıyasla en az soru içerdiği görülmüştür. Soruların bilişsel özellikleri incelendiğinde en fazlauygulama basamağının tercih edildiği ve özellikle bilme becerisini içeren sorulara çok az yerverildiği bulgular arasındadır. Araştırma bulguları LGS matematik sorularının genelanlamda planlama/uygulama sürecini içerdiği ve diğer problem çözme süreçlerinin (formüleetme ve kontrol etme/yansıtma) neredeyse hiç kullanılmadığı yönündedir. LGS sorularındagenel olarak bilimsel bağlamın daha fazla tercih edildiği göze çarpmakta, bununla birliktetoplumsal bağlamlara yer verilme oranında yıllara göre artış olduğu; bilimsel bağlamlara yerverilme oranlarında azalma olduğu belirlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazında tartışılmış veilgili öneriler sunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Erkoç, Y., Demi̇rci̇, S., İnci̇kabi, L. (2020). 2018 Sonrası Liseye Geçiş Sınavlarındaki Matematik Sorularının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 1094-1121

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

18

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals