TRDizin:
Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri

dc.contributor.authorİlhan ÖZGÜL
dc.date.accessioned2023-04-14T23:05:30Z
dc.date.available2023-04-14T23:05:30Z
dc.date.issued2017-04-01
dc.description.abstractBu çalışmada koro-1 dersini alan öğrencilerin ölçü türlerine ilişkin giriş/hazırbulunuşluk düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Müzik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan "durum çalışması" deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık 5 uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği ve betimsel yaklaşımlar kullanılmıştır. Öğrencilerin İki dörtlük, altı sekizlik zaman sayılarına yönelik açıklamaları "hatalı/yetersiz sözel ifadelendirme", "doğru veya kısmen doğru sözel ifadelendirme", "ifadelendirmede bulunmayanlar" biçiminde kategorize edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Müzik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin ölçü sayılarına ilişkin eksik/düşük/yetersiz giriş davranışlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hem ölçü sayılarını açıklama hemde ölçü sayılarına ilişkin nota yazma giriş davranışlarının eksik/yetersiz olması, çoğunluğunun mezun olduğu güzel sanatlar liselerinden kaynaklanmaktdır. Güzel sanatlar liselerinde müzik öğretmeni yetersizliği, mevcut müzik öğretmenlerinin fiziki şartlar, donanım, müzikal araç-gereç ihtiyaçları gibi çeşitli sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarından dolayı öğrencier iyi bir öğretme-öğrenme deneyimi geçirememişlerdir. Öğrencilerin müzikal gelişim ve büyümelerinden sorumlu Güzel Sanatlar Liseleri müzik öğretmenleri ve Müzik Öğretmenliği Programı öğretim üyeleri öğrencilerin öğrenme sorunlarının çözümüne ilişkin daha fazla sorumluluk almalıdırlar
dc.identifier.citationÖzgül, İ. (2017). Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 581-596
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-1037
dc.identifier.endpage596
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage581
dc.identifier.trdizin265309
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/265309/muzik-ogretmenligi-programi-koro-1-dersi-ogrencilerinin-olcu-turlerine-iliskin-giris-duzeyleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7978
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMüzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files