TRDizin: Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri
| dc.contributor.author | İlhan ÖZGÜL | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T23:05:30Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T23:05:30Z | |
| dc.date.issued | 2017-04-01 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada koro-1 dersini alan öğrencilerin ölçü türlerine ilişkin giriş/hazırbulunuşluk düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Müzik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan "durum çalışması" deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık 5 uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği ve betimsel yaklaşımlar kullanılmıştır. Öğrencilerin İki dörtlük, altı sekizlik zaman sayılarına yönelik açıklamaları "hatalı/yetersiz sözel ifadelendirme", "doğru veya kısmen doğru sözel ifadelendirme", "ifadelendirmede bulunmayanlar" biçiminde kategorize edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Müzik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin ölçü sayılarına ilişkin eksik/düşük/yetersiz giriş davranışlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hem ölçü sayılarını açıklama hemde ölçü sayılarına ilişkin nota yazma giriş davranışlarının eksik/yetersiz olması, çoğunluğunun mezun olduğu güzel sanatlar liselerinden kaynaklanmaktdır. Güzel sanatlar liselerinde müzik öğretmeni yetersizliği, mevcut müzik öğretmenlerinin fiziki şartlar, donanım, müzikal araç-gereç ihtiyaçları gibi çeşitli sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarından dolayı öğrencier iyi bir öğretme-öğrenme deneyimi geçirememişlerdir. Öğrencilerin müzikal gelişim ve büyümelerinden sorumlu Güzel Sanatlar Liseleri müzik öğretmenleri ve Müzik Öğretmenliği Programı öğretim üyeleri öğrencilerin öğrenme sorunlarının çözümüne ilişkin daha fazla sorumluluk almalıdırlar | |
| dc.identifier.citation | Özgül, İ. (2017). Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 581-596 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 2147-1037 | |
| dc.identifier.endpage | 596 | |
| dc.identifier.issn | ||
| dc.identifier.issue | 2 | |
| dc.identifier.startpage | 581 | |
| dc.identifier.trdizin | 265309 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/265309/muzik-ogretmenligi-programi-koro-1-dersi-ogrencilerinin-olcu-turlerine-iliskin-giris-duzeyleri | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7978 | |
| dc.identifier.volume | 18 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
