TRDizin:
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıcinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumudeğişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen BilgisiÖğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alphagüvenirlik katsayısı α = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğinedaha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutumpuan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olanöğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yöndedeğiştiği görülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kamer, S., Pektaş, M. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 829-850

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals