TRDizin:
Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeyleri: Kastamonu Üniversitesi Örneği

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

İlk yardım uygulamaları zamanında tatbik edildiğinde hayat kurtaran pratik uygulamalar olup, ilk yardım müdahalesigerektiren vakalar yüksek aktivite ve merak duygusuna sahip küçük yaşlardaki bireylerde sıklıkla görülmektedir. Günümüzdehenüz her eğitim kurumunda aktif bir sağlık birimi ve görevlisi bulunmadığı gerçeği de göz önünde bulundurulduğunda,öğretmenler söz konusu ilk yardım müdahalelerini yapacak kişiler arasında ilk sırada yer almaktadırlar. Bu doğrultudaaraştırmanın amacı, geleceğin öğretmenleri olacak olan ve Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görenöğretmen adaylarının, ilk yardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve elde edilen bilgiler ışığında durum hakkında betimleyiciçıkarımların ortaya konulmasıdır. Araştırmaya 2038 öğretmen adayı katılmış ve veri toplamak için 30 soruluk bir anketuygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğretmen adaylarının %96’sı ilk yardım eğitiminin gerekli olduğunu ifadeetmişlerdir. Öğretmen adaylarının %57’si daha önce ilk yardım eğitimi aldığını, bu eğitimi alanların %69’u ilk yardım eğitiminiders olarak, %31’i ise ehliyet kursunda aldıklarını ifade etmişlerdir. İlk yardım eğitiminin eğitim fakültelerindeki tümöğretmenlik programları için zorunlu olması önerilmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Orhan, S., Aydin, A. (2020). Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeyleri: Kastamonu Üniversitesi Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(4), 1657-1667

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals