TRDizin:
MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİREYSEL VE GRUP İLE MATEMATİKSEL MODELLEME SÜREÇLERİNDEKİ ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ ETKİLEŞİMLER

dc.contributor.authorUlusoy, F.
dc.contributor.authorBingöl, S.N.
dc.contributor.authorOlgun, N.
dc.date.accessioned2024-04-26T05:41:45Z
dc.date.available2024-04-26T05:41:45Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen adaylarının matematiksel modelleme deneyimi sürecinde bireysel ve grupça ürettikleri matematiksel yaklaşımları ve bu yaklaşımlar arasındaki etkileşimleri anlamayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada nitel bir araştırma deseni olan içiçe geçmiş çoklu durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Çalışmaya 40 ilköğretim matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adayları ilk olarak bireysel ardından dörder kişilik gruplarda çalışmıştır. Veriler, modelleme problemi için yapılan yazılı bireysel çözümler, grup çözümleri, grup çalışma süreci ses kayıtları, grup çalışması sonrası yansıtıcı raporlar aracılığıyla elde edilmiştir. Veri analizinde bireysel ve grupça üretilen matematiksel çözümler iki ayrı durum olarak düşünülerek karşılaştırmalı analizler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının bireysel olarak bir modelleme etkinliğini düşünürken verilen durumu verilen gerçek yaşam bağlamı içinde incelemek yerine geometrik olarak akıllarına gelen klasik yollara başvurduklarına işaret etmiştir. Diğer taraftan, öğretmen adaylarının bireysel çözümleri grup ile birlikte çalıştıklarında farklı hale gelmiştir. Özellikle gruptaki bireylerin çözüm yaklaşımlarındaki varyasyon ya da daha makul çözümün varlığı grubun nihai kararı ile birlikte tüm grup üyelerinde fikir değişimlerine neden olmuştur.
dc.identifier.citationUlusoy, F., Bingöl, S., Olgun, N. (2024). MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİREYSEL VE GRUP İLE MATEMATİKSEL MODELLEME SÜREÇLERİNDEKİ ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ ETKİLEŞİMLER. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 408-426
dc.identifier.doi10.24315/tred.1377278
dc.identifier.endpage426
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage408
dc.identifier.trdizin1224839
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1224839/matematik-ogretmeni-adaylarinin-bireysel-ve-grup-ile-matematiksel-modelleme-sureclerindeki-cozum-yaklasimlari-arasindaki-etkilesimler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/33106
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİREYSEL VE GRUP İLE MATEMATİKSEL MODELLEME SÜREÇLERİNDEKİ ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI ARASINDAKİ ETKİLEŞİMLER
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files