TRDizin:
Uluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorHilal Öztay ÇAĞAN
dc.contributor.authorFuat EROL
dc.date.accessioned2023-05-21T10:07:16Z
dc.date.available2023-05-21T10:07:16Z
dc.date.issued2023-04-01
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, stratejik marka ittifakına yönelik algılanan marka yabancılığının tüketicilerin satın alma olasılığı üzerindeki etkisini ve bu ilişkide marka ittifakına yönelik tutumun ve marka ittifakı ürününe yönelik algılanan kalitenin paralel aracılık rolünü gelişmekte olan bir ülkenin (Türkiye) tüketicileri üzerinden incelemektir. Ayrıca algılanan marka yabancılığının tutum ve algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bulgulara göre algılanan marka yabancılığı, tutum ve algılanan kalite üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahiptir. Dahası algılanan marka yabancılığının satın alma olasılığı üzerindeki etkisine tutum ve algılanan kalite aracılık etmektedir. Son olarak, algılanan marka yabancılığının algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici rolü bulunmaktadır.
dc.identifier.citationÖztay, H., Erol, F. (2023). Uluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 18(1), 18-43
dc.identifier.doi10.17153/oguiibf.1145828
dc.identifier.eissn1306-6293
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage18
dc.identifier.trdizin1161581
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161581/uluslararasi-marka-ittifaki-urunu-satin-alma-olasiliginin-algilanan-marka-yabanciligi-baglaminda-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15621
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleUluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizincd3fbbad-bba8-4bc7-a320-86b25929140d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverycd3fbbad-bba8-4bc7-a320-86b25929140d

Files