TRDizin:
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorSibel OĞUZ HAÇAT
dc.contributor.authorFatıma Betül DEMİR
dc.date.accessioned2023-04-14T21:33:33Z
dc.date.available2023-04-14T21:33:33Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.description.abstract2018 yılı itibariyle ilkokul ve ortaokul öğretim programları revize edilerek, programlarda birtakım yenilikler yapılmıştır. Öğretim programlarının temel unsurlarından biri olan değer, yapılan yeniliklere bağlı olarak etkilenmiştir. 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda 18 değer yer aldığı görülmektedir. Bu değerlerin kazandırılmasında sosyal bilgiler ders kitapları önemli bir işlevi üstlenmektedir. Bu araştırmada, 4. , 5. , 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında değerlere yer verilme durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni, durum çalışmasıdır. Araştırma, doküman inceleme yöntemi ile gerçekleşmiştir. Veriler, betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Milli Eğitim Bakanlığı ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan ve son 5 yıl süre kullanma kararı verilen sosyal bilgiler ders kitapları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında sosyal bilgiler 4, 5, 6. ve 7. sınıf ders kitapları olmak üzere toplam 4 kitap incelenmiştir. Araştırma sonucunda her öğrenme alanında çeşitli değerlere yer verildiği tespit edilmiştir. 4. sınıf ders kitabında en fazla dayanışma ve sorumluluk, en az adalet; 5. sınıf ders kitabında en fazla dayanışma, en az dürüstlük; 6. sınıf ders kitabında en fazla duyarlılık, en az tasarruf; 7. sınıf ders kitabında en fazla özgürlük, en az tasarruf değerlerine yer verildiği görülmektedir. Sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan değerlerin hem sınıf hem de öğrenme alanlarına ilişkin dağılımında arklılık gösterdiği görülmektedir. Araştırma sonucu doğrultusunda değerler, ders kitaplarında sınıf düzeyi ve öğrenme alanı kapsamında eşit şekilde yer verilebilir.
dc.identifier.citationHaçat, S., Demi̇r, F. (2020). SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi, 13(49), 4443-4466
dc.identifier.doi10.29228/Joh.46733
dc.identifier.eissn2148-4260
dc.identifier.endpage4466
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issue49
dc.identifier.startpage4443
dc.identifier.trdizin418314
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/418314/sosyal-bilgiler-ders-kitaplarinin-degerler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7047
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin13037d7d-5f8e-4ebd-80bd-e9de59c30f0e
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery13037d7d-5f8e-4ebd-80bd-e9de59c30f0e

Files