TRDizin:
B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, B2B firmaların pazarlamakabiliyetlerine yönelik bir ölçek geliştirilipdoğrulanmasıdır. Bu doğrultuda, pazarı algılamakabiliyeti, yeni ürün geliştirme kabiliyeti ve stratejikişbirliği kabiliyetine yönelik mevcut ölçekler yenidendüzenlenmiş ve birleşik bir ölçekte doğrulanmıştır.Mevcut ölçekler, pazarı algılama kabiliyeti, yeni ürüngeliştirme kabiliyeti ve stratejik iş birliği kabiliyeti içinsırasıyla Mu (2015), Morgan, Vorhies ve Mason (2009),Theoharakis, Sajtos ve Hooley (2009) tarafındankullanılan ölçeklerdir. 358 orta ve büyük ölçekli B2Bfirmanın yöneticisinden elde edilen veriler kullanılarakyapılan analizler sonucunda ölçeğin geçerliliği, güvenirliğiortaya konmuştur ve üç boyutlu yapı desteklenmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özdemi̇r, N., Kavak, B. (2021). B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16(2), 489-511

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals