TRDizin:
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMİ ANLAMA VE TAHMİN SÜREÇLERİNDE ORTAYA KOYDUKLARI BİLİŞSELÜSTBİLİŞSEL DAVRANIŞLARIN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorİsa KORKMAZ
dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:58:52Z
dc.date.available2023-04-14T22:58:52Z
dc.date.issued2018-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözme faaliyetleri esnasında ortaya koydukları davranış ve ifadeler aracılığıyla problemi anlama ve tahminde bulunma süreçlerindeki üstbilişsel becerileri kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmada, öğrencilerin problem çözme durumlarında ne yaptıklarının belirlenmesi, üstbiliş beceri ve problem çözme süreçlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlandığından araştırma konusunun kendi doğal ortamı içerisinde ve katılımcıların perspektifinden incelenmesini sağlayan nitel araştırma yöntemlerinden durum (örnek olay) çalışması kullanılmıştır. Bu kapsamda öğrencilerle klinik mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Kastamonu ilindeki bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 15 ilkokul 4. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Matematiksel Problem Çözme Süreçlerinde Bilişsel ve Üstbilişsel Davranış Sınıflandırma Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre problem çözme süreçlerinde daha başarılı olan öğrencilerin üstbilişsel davranışları diğer öğrencilere göre daha fazla işe koştukları görülmüştür.
dc.identifier.citationKorkmaz, İ., Seri̇n, M. (2018). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMİ ANLAMA VE TAHMİN SÜREÇLERİNDE ORTAYA KOYDUKLARI BİLİŞSELÜSTBİLİŞSEL DAVRANIŞLARIN İNCELENMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(28), 131-173
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-7363
dc.identifier.endpage173
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issue28
dc.identifier.startpage131
dc.identifier.trdizin291694
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/291694/ilkokul-4-sinif-ogrencilerinin-problemi-anlama-ve-tahmin-sureclerinde-ortaya-koyduklari-bilisselustbilissel-davranislarin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7870
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMİ ANLAMA VE TAHMİN SÜREÇLERİNDE ORTAYA KOYDUKLARI BİLİŞSELÜSTBİLİŞSEL DAVRANIŞLARIN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files