TRDizin:
FARKLI KISA SÜRELİ BELLEK UZAMLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİN FARKLI DİKKAT TASARIMINA SAHİP ÖĞRENME ORTAMLARINDAKİ GÖZ HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Öğrenme ortamlarında öğrencinin dikkatinin asıl bilgiye odaklanması ve dikkatininbölünmemesi için bilgi sunumlarının konumsal ve zamansal olarak birbirleriyle entegreedilerektasarlanmasıgereklidir.Tasarımdurumlarınınyanısıraöğrencilerarasındakibilişselbireysel farklılıklar bilgi işleme süreci üzerinde etkilidir. Çalışmada bilişsel bireysel farklılıkolarakelealınankısasürelibellek (KSB),bilgiişlemekuramlarındaönemliyeriolanduyusalreseptörlerilebilgiyialıpuzunsürelibellektekalıcıolmasınısağlayangeçicibellektir.Öğrenmeortamlarının tasarımlarının bilgi işleme süreci üzerindeki etkileri değerlendirilirken KSBkapasitelerigözönündebulundurulmasıgereklidir.Öğrenmeortamlarınındeğerlendirilmesive öğrencilerin bilgi işleme sürecine yönelik çıkarımlarda bulunmak için kullanılanyöntemlerden biri de göz izleme yöntemidir. Bu çalışmada farklı KSB uzamlarına sahipöğrencilerin farklı dikkat tasarımlarına yönelik oluşturulan öğrenme ortamlarındaki gözhareketlerininbireysel farklılıklarçerçevesindeincelenmesiamaçlanmıştır.Araştırmadayarıdeneyseldesenlerdenrastgeleatamalıeşleştirilmişdesenkullanılmıştır.Araştırmayabirdevletüniversitesinden26öğrencikatılımgöstermiştir.ÖğrencilerinKSBdüzeylerinibelirlemekiçinGörsel İşitsel Sayı Dizileri Testi B (GİSD-B) Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin KSB uzamlarıbelirlendikten sonra odaklanmış dikkat tasarımına veya bölünmüş dikkat tasarımına sahipmateryallerileöğrenimgörmesiiçin rastgelegruplaraayrılmıştır.Öğrencilermateryallerileöğrenimgörürkenkullanılangözizlemearacıilegözhareketlerineilişkinverilereldeedilmiştir.AraştırmasonucundafarklıKSBuzamlarınasahipöğrencilerinfarklıdikkattasarımlarınasahipöğrenmemateryallerindeyapmışolduklarıgözhareketleriilebilgiişlemesüreçlerineyönelikçıkarımlaryapılmış,çeşitliönerilerdebulunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Akçay, A., Altun, A. (2019). FARKLI KISA SÜRELİ BELLEK UZAMLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİN FARKLI DİKKAT TASARIMINA SAHİP ÖĞRENME ORTAMLARINDAKİ GÖZ HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 588-614

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals