TRDizin: FARKLI KISA SÜRELİ BELLEK UZAMLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİN FARKLI DİKKAT TASARIMINA SAHİP ÖĞRENME ORTAMLARINDAKİ GÖZ HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Öğrenme ortamlarında öğrencinin dikkatinin asıl bilgiye odaklanması ve dikkatininbölünmemesi için bilgi sunumlarının konumsal ve zamansal olarak birbirleriyle entegreedilerektasarlanmasıgereklidir.Tasarımdurumlarınınyanısıraöğrencilerarasındakibilişselbireysel farklılıklar bilgi işleme süreci üzerinde etkilidir. Çalışmada bilişsel bireysel farklılıkolarakelealınankısasürelibellek (KSB),bilgiişlemekuramlarındaönemliyeriolanduyusalreseptörlerilebilgiyialıpuzunsürelibellektekalıcıolmasınısağlayangeçicibellektir.Öğrenmeortamlarının tasarımlarının bilgi işleme süreci üzerindeki etkileri değerlendirilirken KSBkapasitelerigözönündebulundurulmasıgereklidir.Öğrenmeortamlarınındeğerlendirilmesive öğrencilerin bilgi işleme sürecine yönelik çıkarımlarda bulunmak için kullanılanyöntemlerden biri de göz izleme yöntemidir. Bu çalışmada farklı KSB uzamlarına sahipöğrencilerin farklı dikkat tasarımlarına yönelik oluşturulan öğrenme ortamlarındaki gözhareketlerininbireysel farklılıklarçerçevesindeincelenmesiamaçlanmıştır.Araştırmadayarıdeneyseldesenlerdenrastgeleatamalıeşleştirilmişdesenkullanılmıştır.Araştırmayabirdevletüniversitesinden26öğrencikatılımgöstermiştir.ÖğrencilerinKSBdüzeylerinibelirlemekiçinGörsel İşitsel Sayı Dizileri Testi B (GİSD-B) Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin KSB uzamlarıbelirlendikten sonra odaklanmış dikkat tasarımına veya bölünmüş dikkat tasarımına sahipmateryallerileöğrenimgörmesiiçin rastgelegruplaraayrılmıştır.Öğrencilermateryallerileöğrenimgörürkenkullanılangözizlemearacıilegözhareketlerineilişkinverilereldeedilmiştir.AraştırmasonucundafarklıKSBuzamlarınasahipöğrencilerinfarklıdikkattasarımlarınasahipöğrenmemateryallerindeyapmışolduklarıgözhareketleriilebilgiişlemesüreçlerineyönelikçıkarımlaryapılmış,çeşitliönerilerdebulunulmuştur.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Akçay, A., Altun, A. (2019). FARKLI KISA SÜRELİ BELLEK UZAMLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİN FARKLI DİKKAT TASARIMINA SAHİP ÖĞRENME ORTAMLARINDAKİ GÖZ HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 588-614
