TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türk Dünyasına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Türkler yüzyıllar boyunca tarih sahnesinde var olan ve bağımsızlığı ülkü edinmişbir millettir. Böylece uzun yıllar boyunca farklı devletler kurarak var olmuşlar vegünümüzde de dünyanın pek çok yerinde çeşitli devletler halinde varlıklarınısürdürmektedirler. Türk Dünyasını oluşturan devlet ve toplulukların öğrencilereöğretiminde sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevlerin düştüğü aşikârdır.Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmen adayları lisans eğitimleri süresince farklı adlaraltında Türk Dünyasını oluşturan ülke ve topluluklara ilişkin eğitimler almaktadırlar.Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Kelime İlişkilendirmeTesti (KİT) aracılığıyla Türk Dünyasına ilişkin bilişsel yapılarında meydanagelen değişimi incelemektir. Araştırmada nicel metodoloji bağlamında taramayöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitimöğretimyılı güz yarıyılında Kastamonu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal BilgilerEğitimi Anabilim Dalı öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Elde edilenveriler kesme noktası tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyası ülkeleri hakkında ürettikleri kelimesayılarında artış olduğu, kurdukları cümlelerin ağırlıklı olarak yüzeysel bilgi içerdiğive bu cümlelerin söz konusu ülkelerin manevi açıdan birlikteliğine vurgu yapancümleler olduğu tespit edilmiştir.

Date

2019-12-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Turgut, T., Kaymakci, S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türk Dünyasına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 19(1), 37-86