TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum ve İhtiyaçları: Bir Karma Yöntem Araştırması

dc.contributor.authorAkman, M.B.
dc.contributor.authorAktürk, A.A.
dc.date.accessioned2024-05-23T11:22:01Z
dc.date.available2024-05-23T11:22:01Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk edebiyatına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, çocuk edebiyatı dersi alıp almama, okuduğu kitap türleri arasında çocuk kitaplarına yer verip vermeme ve sınıf düzeyi) bağlamında incelenmesi ve çocuk edebiyatına ilişkin ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Karma yöntem modelindeki bu araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 252 okul öncesi öğretmen adayından oluşmaktadır. Nicel veriler “Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmış ve bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla, örnekleme dahil olan 10 öğretmen adayının katılımıyla odak grup görüşmesi yapılarak toplanmış ve tematik içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk edebiyatına yönelik tutumlarının cinsiyet, çocuk edebiyatı dersi alma durumu, çocuk kitapları okuma durumu ve sınıf düzeyi gibi değişkenler bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Bulgulara göre öğretmen adayları, çocuk edebiyatına yönelik tutum ve öz-yeterliklerinin gelişmesi için, öğretmen eğitim programlarında yer alan erken çocukluk dönemi edebiyatı dersinde daha fazla uygulama yapma ve daha fazla çocuk kitabı ile tanışma olanağının bulunmasına, mikro-öğretim yönteminin kullanılmasına ve dijital teknolojilerin eğitim sürecine entegre edilmesine ihtiyaç duymaktadırlar.
dc.identifier.citationAkman, M., Ata-Aktürk, A. (2024). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum ve İhtiyaçları: Bir Karma Yöntem Araştırması. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(59), 765-786
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1401586
dc.identifier.eissn2602-2850
dc.identifier.endpage786
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issue59
dc.identifier.startpage765
dc.identifier.trdizin1230834
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1230834/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-cocuk-edebiyatina-yonelik-tutum-ve-ihtiyaclari-bir-karma-yontem-arastirmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/33176
dc.identifier.volume
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇocuk edebiyatı, karma yöntem araştırması, okul öncesi eğitim, öğretmen eğitimi, tutum
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum ve İhtiyaçları: Bir Karma Yöntem Araştırması
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin

Files