TRDizin:
TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARININ VE ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: AZERBAYCAN ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorNiyazi GÜMÜŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:54:24Z
dc.date.available2023-04-14T22:54:24Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerdünyanın neresinde olursa olsun tüm ülke ve bireyler üzerinde önemlietkilere neden olmaktadır. Bunun temel nedeni bireylerin gelişen iletişimteknolojileri nedeniyle dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkan yeni birürün veya hizmetten anında haberdar olması ve bu ürün ya da hizmetesahip olma isteğidir. Tüketiciler online ticaret siteleri aracılığı ilerahatlıkla dünyanın bir diğer ucundaki ürünü satın alabilmektedirler.Tüketicilerin ortaya çıkan bu isteklerine kayıtsız kalamayan marka vefirmalar online ticarete yatırım yapmaktadırlar. Rakiplerindenfarklılaşmak adına ise online tüketici davranışlarını öğrenmek ve bundansonraki davranışlarını öngörebilmek adına yoğun çalışma içindeolmaktadırlar. Tüketiciler için son derece önemli avantajları bulunanonline alışveriş her ülkede olduğu gibi Azerbaycan’da da büyük birgelişme içindedir. Azerbaycan’da yaşayan tüketicilerin online alışverişalışkanlıklarının ve online alışverişe yönelik algılarının incelenmesiamacıyla gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında Azerbaycan’ınbaşkenti Bakü’de kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 311katılımcı ile yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucundatüketicilerin online alışverişe yönelik algıları; Algılanan Avantaj Faktörü,Algılanan Endişe Faktörü, Ürüne Yönelik Risk Faktörü, İnsan Faktörü veAlışveriş Sürecine Yönelik Risk Faktörü olmak üzere toplam beş faktörolarak tespit edilmiştir. Araştırmada tüketicilerin daha çok teknoloji vekozmetik ürünlerini satın aldığı, katılımcıların eğitim düzeyi arttıkça veyaşları düştükçe de online alışverişe yönelik olumlu algılarının arttığıtespit edilmiştir.
dc.identifier.citationGümüş, N. (2018). TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARININ VE ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: AZERBAYCAN ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(7), 141-161
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12990
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage161
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue7
dc.identifier.startpage141
dc.identifier.trdizin301783
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/301783/tuketicilerin-online-alisveris-aliskanliklarinin-ve-online-alisverise-yonelik-algilarinin-belirlenmesi-azerbaycan-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7838
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARININ VE ONLİNE ALIŞVERİŞE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: AZERBAYCAN ÖRNEĞİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin1627b847-25a6-4bc2-8062-d9ca738521dd
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery1627b847-25a6-4bc2-8062-d9ca738521dd

Files