TRDizin:
Sosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi: Lisansüstü Çalışmalara Ait Bir İnceleme

dc.contributor.authorOnur YILMAZ
dc.contributor.authorBilgin Ünal İBRET
dc.date.accessioned2023-04-14T22:40:11Z
dc.date.available2023-04-14T22:40:11Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractÇevre eğitimi, pek çok derste olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de son derece önemlikonular arasında yer almaktadır. Öyle ki, çevre eğitiminin gerekliliği Sosyal Bilgiler ÖğretimProgramında da sürekli vurgulanmaktadır. Bu bakımdan, gerek öğretmenlere gerekse bu alandaçalışan araştırmacılara Sosyal Bilgilerde çevre eğitiminin önemini anlatmaya yönelik büyükgörevler düşmektedir. Çünkü, bir alanda yapılan akademik çalışmalar o alanın gelişmesine katkısağlar. Bu araştırmada, Türkiye’de Sosyal Bilgilerde çevre eğitimine yönelik hazırlanan yükseklisans ve doktora tezleri incelenerek, yapılan bu lisansüstü çalışmaların yönelimleri belirlenmeyeçalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Eldeedilen veriler satır satır kodlama yapılarak tümdengelimsel (betimsel) analiz yöntemiyle analizedilmiş; önce temalara sonra bu temalardan da bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda; SosyalBilgiler alanında çevre eğitimi ile ilgili tezlerin sınırlı olduğu; Sosyal Bilgilerde çevre eğitimikonusunun daha çok yüksek lisans düzeyinde çalışıldığı belirlenmiştir. Ayrıca, araştırmalarıngenel olarak öğretmenlerden ve öğretmen adaylarından mesleki yeterliliklerine ve çevreye karşıtutumlarına ilişkin görüş alma şeklinde yapıldığı görülmüştür. Araştırmalar genellikle nicelaraştırma yöntemi ile yürütüldüğünden nitel araştırma yöntemine dayalı çalışmaların çok sınırlıolduğu; daha çok ölçek ve anket uygulamaya dayalı araştırmaların yapıldığı tespit edilmiştir.Araştırma sonuçlarına dayanarak, çevre eğitimini konu edinen uygulamalı doktora tezçalışmalarına öncelik verilmesi gerektiği söylenebilir. Ayrıca araştırmalarda daha derinlemesineveri toplayabilmek amacıyla nitel araştırma yöntemlerine ağırlık verilmesi gerekmektedir.
dc.identifier.citationYilmaz, O., İbret, B. (2019). Sosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi: Lisansüstü Çalışmalara Ait Bir İnceleme. Anadolu Journal of Educational Sciences International , 9(2), 431-449
dc.identifier.doi10.18039/ajesi.577249
dc.identifier.eissn2146-4014
dc.identifier.endpage449
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage431
dc.identifier.trdizin316089
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/316089/sosyal-bilgilerde-cevre-egitimi-lisansustu-calismalara-ait-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7593
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAnadolu Journal of Educational Sciences International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgilerde Çevre Eğitimi: Lisansüstü Çalışmalara Ait Bir İnceleme
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin78ebd343-3536-46e1-9910-abbf883e5f63
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery78ebd343-3536-46e1-9910-abbf883e5f63

Files