TRDizin:
ANKARA'DA YAŞAYAN SOSYAL BİREYLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bireyin, okuma eylemini tekrarlayan bir davranış biçimine dönüştürmesi sonucu oluşan okuma alışkanlığı, bilgi ve birey arasında anlamlı ilişkiler doğmasına neden olan etkinliklerden biridir. Bununla birlikte, sahip olduğu kişilikten ait olduğu gruba ya da parçası bulunduğu topluma kadar pek çok öge, bireyin okuma alışkanlığı üzerinde belirleyici rol üstlenmektedir. Yapılan bu çalışmada, toplumun "sosyal birey" olarak nitelendirdiği grubun okuma alışkanlıkları ile sosyal kişilikleri arasındaki ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır. Betimleme yöntemine uygun olarak gerçekleştirilen araştırmanın verileri, anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket, sinema, tiyatro, opera ve konser gibi sosyal etkinliklere katılan sosyal bireyler arasından gönüllülük esasına dayalı olarak araştırmaya katılan 100 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, sosyal bireylerin güçlü okuma alışkanlığına sahip olduklarını, her gün düzenli olarak, en az 1-2 saat okuduklarını, genel standartlara göre çok okuyan statüde bulunsalar da "yeterince okumadıklarını" düşündüklerini göstermiştir. Sosyal kişilik ile okuma eylemi arasında bulunan güçlü ve olumlu ilişki, "bireyin düşünsel düzeyi ve çabası arttıkça, toplumsal duyarlılığı ve ussal alçak gönüllüğü artar" çıkarsamasının yapılabileceğini göstermiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Bi̇tri̇, E., Öztemi̇z, S., Yilmaz, B. (2016). ANKARA'DA YAŞAYAN SOSYAL BİREYLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Eğitim Bilim Toplum, 14(54), 152-171

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

6

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals