TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde okuyan okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik gelecek kaygılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliğine devam eden 172 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Okul öncesi öğretmen adaylarının gelecek kaygılarını belirleyebilmek için "Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği 45 maddeden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin "çok az" olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, okul öncesi öğretmen adaylarının bulundukları sınıf, kendilerini öğretmenlik mesleği için hazır hissetme, başarı algısı ve branş tercih sırası değişkenlerine göre öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeyleri açısından anlamlı farklar bulunmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Deni̇z, Ü., Bi̇lgi̇ci̇ Gümrükçü, B. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2353-2372

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

4

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals