TRDizin:
Madde ve Isı Ünitesinin Öğretilmesinde Model Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi*

dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.contributor.authorZafer İNAL
dc.date.accessioned2023-04-14T23:20:00Z
dc.date.available2023-04-14T23:20:00Z
dc.date.issued2015-04-01
dc.description.abstractBu çalışmada, madde ve ısı ünitesinin öğretilmesinde, model kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, madde ve ısı ünitesinin konularıyla ilgili olarak araştırmacı tarafından uygun modeller yapılmış ve deney grubu öğrencilerine konular, bu modellerle desteklenerek anlatılmıştır. Araştırma için; Kastamonu il merkezinde bulunan bir ortaokulun altıncı sınıflarından biri kontrol, diğeri ise deney grubu olmak üzere iki şube rasgele seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak madde ve ısı ünitesi ile ilgili 30 soruluk bir başarı testi kullanılmıştır. Bu test, uygulamadan önce grupların bilgilerini ölçmek için ön-test olarak uygulanmış, uygulama bittikten sonra da, her iki grubun başarılarını ölçmek için, son-test olarak uygulanmıştır. Son olarak ta, öğrenilen bilgilerin ne kadarının hatırlandığını ölçmek için, dört hafta sonra aynı test kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler ışığında; ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine madde ve ısı ünitesinin öğretilmesinde model kullanımının akademik başarıyı artırdığı ve öğrenilen bilgilerin daha uzun süre hafızada kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationAydin, A., İnal, Z. (2015). Madde ve Isı Ünitesinin Öğretilmesinde Model Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi*. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 19-37
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-1037
dc.identifier.endpage37
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage19
dc.identifier.trdizin198121
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/198121/madde-ve-isi-unitesinin-ogretilmesinde-model-kullaniminin-akademik-basariya-ve-bilgilerin-kaliciligina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8260
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMadde ve Isı Ünitesinin Öğretilmesinde Model Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi*
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files