TRDizin:
Sosyal Ağ Paylaşım Sitelerinin Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi

dc.contributor.authorMehmet Arif ÖZERBAŞ
dc.contributor.authorZehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
dc.date.accessioned2023-04-14T22:47:58Z
dc.date.available2023-04-14T22:47:58Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal ağ paylaşım sitelerinin öğretmen adaylarının okuma alışkanlığı üzerine etkisini anlamaya çalışmaktadır. Katılımcı grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çeşitli sınıf seviyelerinde okuyan 20 kadın ve 9 erkek olmak üzere toplam 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında nitel veri toplama tekniklerinden biri olan yazışma tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından bir anket formu hazırlanmıştır. Ankette yer alan dört soru ile sosyal ağ paylaşım sitelerinin günlük yaşama etkileri, bu sitelerde katılımcıların ne tür paylaşımlar yaptıkları, sosyal ağ paylaşım sitelerinde kimleri takip ettikleri ve sosyal ağ paylaşım sitelerini kullanmalarının kitap okuma alışkanlıkları üzerindeki etkisi tespit edilmek istenmiştir. Anketlerden elde edilen veriler üzerinde betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre sosyal ağ paylaşım siteleri ile öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları daha fazla artmıştır. Öğretmen adayları güncel haberlerden hızlı bir şekilde haberdar oldukları için sosyal ağ paylaşım sitelerinin günlük yaşamlarına olumlu etkileri olduğunu ifade etmektedirler. Çalışmanın diğer sonuçlarına göre öğretmen adayları sosyal ağ paylaşım sitelerinin hayatları sanallaştırdığını, bireylerin zamanlarının büyük çoğunluğunu kaybetmelerine neden olduğunu, iletişimi değiştirdiğini, toplum yapısını bozduğunu ve bireyleri sosyal çevrelerinden uzaklaştırdığını düşünmektedirler
dc.identifier.citationÖzerbaş, M., Ketenoğlu Kayabaşi, Z. (2018). Sosyal Ağ Paylaşım Sitelerinin Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 945-952
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.413390
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage952
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage945
dc.identifier.trdizin322001
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/322001/sosyal-ag-paylasim-sitelerinin-ogretmen-adaylarinin-kitap-okuma-aliskanligina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7730
dc.identifier.volume26
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Ağ Paylaşım Sitelerinin Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin5897a94e-8c2f-4a09-bb4f-4eab36d1d4b7
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery5897a94e-8c2f-4a09-bb4f-4eab36d1d4b7

Files