TRDizin:
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİHAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

dc.contributor.authorKübra KANDEMİR
dc.contributor.authorElif TORUN
dc.date.accessioned2023-04-14T20:24:52Z
dc.date.available2023-04-14T20:24:52Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (AİİT) dersihakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji(olgu bilim) ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiylebelirlenerek 2018-2019 bahar yarı yılında Trabzon Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi’ndeöğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerden oluşturulmuştur. Çalışma grubuna 8 farklıbölümden ve 8’i kız 5’i erkek olmak üzere 13 yabancı uyruklu öğrenci dahil edilmiştir. Çalışmagrubundaki öğrencilerin daha önce Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersine devam etmişöğrencilerden seçilmesine dikkat edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir.Analiz aşamasında her iki araştırmacı da sürece dahil olmuş, analiz edilen görüşler tablolaştırılarakfrekansları ile sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersiyabancı öğrencilere göre, milli birlik ve beraberliği temsil eden, milli birlik ve beraberliğin öneminivurgulayan, Türkiye’nin varoluş mücadelesini anlatan, ülkede yaşayan herkesin alması gereken birders olarak görülmektedir. Araştırmadan elde edilen diğer sonuçlara göre ise yabancı öğrencilerders içeriğinin yoğun olması, ders saatinin yetersiz kalması, dersin kredisiz olması, iletişim sorunuyaşamaları ve dersin zorunlu olmasına rağmen katılımın zorunlu olmayışı gibi unsurlar hakkındaolumsuz görüş bildirmiştir. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ders içeriğinin bölümlere göre yenidendüzenlenmesi, derslerin yüz yüze verilmesi, kredi değeri olan bir ders olarak okutulmasıönerilmektedir.
dc.identifier.citationKandemi̇r, K., Torun, E. (2021). YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİHAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 293-311
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.2903
dc.identifier.eissn2146-1961
dc.identifier.endpage311
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue44
dc.identifier.startpage293
dc.identifier.trdizin489592
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/489592/yabanci-uyruklu-ogrencilerin-ataturk-ilkeleri-ve-inkilap-tarihi-dersihakkindaki-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6666
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİHAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin3b3581b2-a64a-4048-beda-3172186fba13
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery3b3581b2-a64a-4048-beda-3172186fba13

Files