TRDizin: BAŞLANGIÇ FİLMİNİN ÜÇ BOYUTU: POSTMODERNİZM, TEOLOJİK, TEKNOLOJİK
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Christopher Nolan’ın 2010 yılında izleyici ile buluşturduğu, Leonardo Di Caprio (Dom Cobb), Marion Cotillard(Mal), Ellen Page (Ariadne), Joseph Gordon-Levitt (Arthur), Ken Watanabe (Saito), Tom Hardy (Eames), CllianMurphy (Robert Ficher) gibi birçok yıldız ismin rol aldığı Başlangıç (Inception) filmi, sinema tarihinde adındansıkça söz edilen/edilecek bir film olarak beyaz perdede yerini almıştır. 160 milyon dolarlık bir bütçe ile hazırlananfilm, toplamda 825 milyon doların üzerinde bir gişe hasılatı yaparak muazzam bir başarı elde etmiştir. Filminbaşarısının temeli esasında çok geniş bir izleyici yelpazesine ulaşabilmesidir. Film, içerdiği birçok sembol veçağrışımla, filmde derinlik ve felsefe bekleyen izleyicileri kucaklamakla birlikte, bol aksiyon sahneleriyle deaksiyon severleri kendine çekebilmeyi başarmıştır.Üstkurmaca, metinlerarasılık, oyunsuluk, merkezsizlik, çoğulculuk gibi birçok kavram, filmde dikkat çekerken aynızamanda eserin teknolojik boyutu da farklı algı, bakış açısı ve yorumlara imkân tanır. Filmin dinî-teolojik yönü iseesere anlam derinliği kazandırmıştır. Psikanaliz, psikomatik semboller, gerçeklik-zaman-mekân algısı, rüya gibibirçok husus bir arada harmanlanarak verilmiş, sonuç olarak ortaya bir şaheser çıkmıştır.Bu çalışmada öncelikli olarak filmin üç önemli yüzü olan rüya, mekân ve zaman üzerinde durulacak daha sonra builişki bağlamında edebi bir metin olarak Başlangıç filminin senaryosu irdelenecektir. Dolayısıyla filmin mihverinioluşturan üçlü yapı, yani eserin postmodernizm, teoloji ve teknolojiye bakan yönleri ele alınacaktır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Arik, Ş., Arslangörür, Ö. (2020). BAŞLANGIÇ FİLMİNİN ÜÇ BOYUTU: POSTMODERNİZM, TEOLOJİK, TEKNOLOJİK. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(66), 348-370
