TRDizin:
Türk Eğitim Tarihi Dersine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumlarının Ölçülmesi

dc.contributor.authorSelman Tunay KAMER
dc.contributor.authorAhmet Salih ŞİMŞEK
dc.date.accessioned2023-04-14T23:12:07Z
dc.date.available2023-04-14T23:12:07Z
dc.date.issued2016-08-01
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı öğretmen adaylarının Türk Eğitim Tarihi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla Likert tipi geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçek geliştirme sürecinde sırasıyla ölçülecek yapının tanımlanması, maddelerin yazılması, gözden geçirilmesi ve deneme formunun oluşturulması aşamasından sonra geçerlik güvenirlik kanıtlarının toplanması adımları izlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda 25 maddeden oluşan dört bileşenli (Fayda, İlgi, Önem, Sevgi) TETTÖ (Türk Eğitim Tarihi Tutum Ölçeği) geliştirilmiştir. İkinci düzey doğrulayıcı faktör analizi sonucunda uyum iyiliği değerleri ölçeğin faktör yapısının tutarlı olduğunu ve iyi uyuma sahip olduğunu göstermiştir (?2/sd=1,53; RMSEA=0,05; TLI=0,98; CFI=0,98). Ölçeğin güvenirliğinin belirlenmesi için hesaplanan Alfa iç tutarlılık katsayılarının ise TETTÖ bileşenleri için .83-.86 arasında değiştiği ölçeğin tamamı için ise .91 olduğu görülmüştür. Tartışma bölümünde elde edilen sonuçlar, öğretmen adayları için geliştirilen diğer derslere yönelik tutum ölçeklerinin faktör yapıları ile karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır.
dc.identifier.citationKamer, S., Şimşek, A. (2016). Türk Eğitim Tarihi Dersine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumlarının Ölçülmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 663-678
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-1037
dc.identifier.endpage678
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage663
dc.identifier.trdizin251905
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/251905/turk-egitim-tarihi-dersine-yonelik-ogretmen-adaylarinin-tutumlarinin-olculmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8100
dc.identifier.volume17
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTürk Eğitim Tarihi Dersine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumlarının Ölçülmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files