TRDizin:
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Öğrenme Biçemleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı Kastamonu Üniversitesi’nde özel yetenek sınavına katılan adayların öğrenme biçemleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Örneklem grubu özel yetenek başvuran 57 kadın 209 erkektoplam 266 adaydan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu,Şimsek (2002) tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri ileHeppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması Şahinve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır.Elde edilen verilerin normallik dağılımları Shapiro-Wilk testi ile sınanmış, öğrenme biçemleri için Anova, problem çözme alt boyutları için Kruskal Wallis varyansanalizi, iki ölçek arasındaki ilişki için ise spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavına katılan adaylarınöğrenme biçemleri ile problem çözme becerileri arasında olumlu ve orta düzeydebir ilişki olduğu görülmüştür.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Görgüt, İ., Eski̇, T. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Katılan Adayların Öğrenme Biçemleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2105-2116

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals