TRDizin:
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme-değerlendirmede kavram haritası kullanım durumları

dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.contributor.authorMurat PEKTAŞ
dc.date.accessioned2023-04-15T00:14:40Z
dc.date.available2023-04-15T00:14:40Z
dc.date.issued2013-12-01
dc.description.abstractÖlçme-değerlendirmenin öğrenme sürecindeki yeri ve önemi eğitim sürecinin tüm aşamalarında kendini göstermektedir. Bu araştırmada, fen ve teknoloji öğretmenlerinin değerlendirme sürecinde kavram haritası kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Nitel bir durum çalışması olarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu il merkezinde görev yapan toplam 29 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğretmenlerin kavram haritalarına karşı bakış açılarını ortaya çıkarmak üzere hazırlanmış yapılandırılmış sorulardan ve kavram haritası puanlama durumlarını belirlemek üzere yapılandırılmış iki farklı kavram haritasından toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin kavram haritalarını etkili bir teknik olarak gördüklerini ve derslerinde kullandıklarını göstermiş olsa da değerlendirme sürecinde bilgi ve pratik yönlerinden eksiklikleri olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ışığında, fen ve teknoloji öğretmenlerinin kavram haritalarını ölçme-değerlendirme sürecinde kullanma konusunda yetersiz oldukları sonucuna varılmıştır. Bu anlamda öğretmenlerin hizmet-içi eğitim uygulamalarında kavram haritalarıyla ilgili teorik ve pratiğe yönelik bilgilerle bilgilendirilmeleri önerilmiştir.
dc.identifier.citationKurnaz, M., Pektaş, M. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme-değerlendirmede kavram haritası kullanım durumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-10
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1306-7850
dc.identifier.endpage10
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin170314
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/170314/fen-ve-teknoloji-ogretmenlerinin-olcme-degerlendirmede-kavram-haritasi-kullanim-durumlari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8426
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFen ve teknoloji öğretmenlerinin ölçme-değerlendirmede kavram haritası kullanım durumları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files