TRDizin:
SOSYAL BİLGİLER VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM ORTAMLARINDAKİ ETİK ALGILARI VE DAVRANIŞLARI

dc.contributor.authorSerpil RECEPOĞLU
dc.contributor.authorMahmut Sami KILIÇ
dc.date.accessioned2023-04-14T11:14:31Z
dc.date.available2023-04-14T11:14:31Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının etik kavramıyla ve etik davranışlarla ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda çalışmada, etik kavramının öğretmen adayları için ne anlama geldiği, üniversitede eğitim öğretim ortamında, öğretmen adaylarının öğretim elemanlarına karşı yaptığı etik dışı davranışların neler olduğu, öğretmen adaylarının arkadaşlarına karşı yaptığı etik dışı davranışların neler olduğu ve öğretmen adaylarının etik davranışların geliştirilmesine yönelik önerilerin ne olduğu araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri bölümlerinde okuyan 32 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı ile yapılmış betimsel bir çalışmadır. Soru formları katılımcılara elektronik posta yoluyla iletilmiş ve aynı şekilde elektronik posta yoluyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adayları etik kavramını en çok ahlak kavramlarıyla ilişkilendirmişlerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunluğunun etiğin tanımını olumlu ahlaki davranışlar olarak değerlendirdiği söylenebilir. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adayları, öğretim elemanlarına yapılan etik dışı davranışları, öğrencilerin birbirine yaptığı etik dışı davranışları belirtmişlerdir. Araştırmanın diğer bulgularında ise, öğretim elemanlarına yapılan etik dışı davranışlar sonucunda ortaya çıkacak durumları öğretmen adayları, çoğunlukla öğrencinin zarar görebileceği ve öğretim ortamının bozulacağı yönünde açıklamışlardır. Araştırma sonucuna göre bazı öneriler geliştirilmiştir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, S., Kiliç, M. (2022). SOSYAL BİLGİLER VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM ORTAMLARINDAKİ ETİK ALGILARI VE DAVRANIŞLARI. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 836-850
dc.identifier.doi10.24315/tred.940602
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage850
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage836
dc.identifier.trdizin1118518
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1118518/sosyal-bilgiler-ve-fen-bilimleri-ogretmen-adaylarinin-egitim-ortamlarindaki-etik-algilari-ve-davranislari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6504
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSOSYAL BİLGİLER VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM ORTAMLARINDAKİ ETİK ALGILARI VE DAVRANIŞLARI
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinada2ccc4-854a-437f-b875-5532bec8d649
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryada2ccc4-854a-437f-b875-5532bec8d649

Files