TRDizin:
8.SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ VE 2019, 2020 YILLARINA AİT LGS SORULARININ SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ

dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.contributor.authorİlyas ACET
dc.contributor.authorAzize ACET
dc.date.accessioned2023-04-14T20:23:10Z
dc.date.available2023-04-14T20:23:10Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.description.abstractBu araştırmada 8.sınıf fen bilimleri öğretim programı ve 2019-2020 yıllarına ait liseye geçiş sınavı soruları SOLO taksonomisine göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Doküman inceleme yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada sorular ve kazanımlar fizik, kimya, yer bilimleri ve biyoloji alanlarına ayrılarak incelenmiştir. Alanlara ait kazanımların ve sınav sorularının SOLO ortalaması hesaplanmış ve karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin bir üst öğrenime hazırlanmasında ve ölçülmesinde yetersizlik olduğu ve kazanımlarla soruların farklı bilişsel seviyelere eşit dağılmadığı tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerden edinmeleri beklenen kazanımlarla ölçülen kazanımların kısmen uyumlu olduğu söylenebilir. Bu durum bir üst öğrenime geçiş yeterliliğinin ölçülmesinde eksiklik olarak görülebilir. Sınavlarda tüm bilişsel seviyelere yönelik sorulara kazanımlarla uyumlu şekilde yer verilmesi önerilebilir.
dc.identifier.citationKurnaz, M., Acet, İ., Acet, A. (2021). 8.SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ VE 2019, 2020 YILLARINA AİT LGS SORULARININ SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(43), 279-297
dc.identifier.doi10.33418/ataunikkefd.835873
dc.identifier.eissn2687-2196
dc.identifier.endpage297
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue43
dc.identifier.startpage279
dc.identifier.trdizin501027
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/501027/8sinif-fen-bilimleri-ogretim-programinin-ve-2019-2020-yillarina-ait-lgs-sorularinin-solo-taksonomisine-gore-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6637
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title8.SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ VE 2019, 2020 YILLARINA AİT LGS SORULARININ SOLO TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin90ebddb0-bc6f-4f6c-8f5b-69929a73be48
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery90ebddb0-bc6f-4f6c-8f5b-69929a73be48

Files