TRDizin: KONUŞMA VE YAZMA ETKİNLİKLERİNDE ŞİİR METİNLERİNİN KULLANIMI
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Türk dili öğretiminin amacı, Türkçeyi kurallarına göre konuşabilen, sağlam ve tesirli iletişim kurabilen öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilere belirli karakter özelliklerini, bazı mühim değerleri ve davranışları kazandırabilecek edebî metinleri bilhassa özenle seçilmiş şiir örneklerini ders ve çalışma kitaplarına alarak öğrencilerin dil ve zihin gelişimleri sağlanabilir, kelime hazineleri zenginleştirilebilir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe derslerinde, genç bireye dilin güzelliklerini sezdirecek, anadilini sevdirecek şiir metinlerinin, konuşma ve yazma etkinliklerinde kullanımının önemini ortaya koymaktır. Araştırmada belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır ve bu nedenle betimsel bir çalışmadır. Okuma ve dinleme alanı ile ilgili kazanımların gerçekleştirilmesinde az da olsa şiir metinleri kullanılırken konuşma ve yazma alanı kazanımlarının gerçekleştirilmesinde şiir metinleri ihmal edilmektedir. İncelemiş olduğumuz 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarında şiir metinlerine sadece şiirin ana duygusunu ve yardımcı duygularını, ahenk unsurlarını, tekrar ögelerini, benzetmeleri, söz sanatlarını buldurmada yer verilmiştir. Öğrenciye dilin ahengini ve güzelliğini hissettirecek, ana dilini sevdirecek şiir metinleri çalışma kitaplarında yer almalı; şiirdeki ana duygu ve yardımcı duygular üzerinden öğrencilere önce konuşma etkinliği ardından da yazma etkinliği yaptırılmalıdır. Şiirlerin öğrencilerin dil gelişimi üzerindeki katkısı üzerine düşünülmeli, ders ve çalışma kitaplarının Öğretmenler, öğrencileri daha fazla sayıda şiirle karşı karşıya getirerek onların dil gelişimlerine katkıda bulunmalıdırlar. hazırlanmasında bu durum dikkate alınmalıdır
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Şi̇mşek, Ş. (2017). KONUŞMA VE YAZMA ETKİNLİKLERİNDE ŞİİR METİNLERİNİN KULLANIMI. Turkish Studies (Elektronik), 12(34), 371-380
