TRDizin: Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri
| dc.contributor.author | Özlem ALAGÜL | |
| dc.contributor.author | Ferda GÜRSEL | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T22:41:27Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T22:41:27Z | |
| dc.date.issued | 2019-01-01 | |
| dc.description.abstract | 20.yy’ın başlarında Beden eğitimi alanında yapılan yeniliklerin,değişime neden olmadığı bilinmektedir (Evans, 1985). Geçenzamanda, pek çok pedagojik alternatif olmasına rağmen öğretmenmerkezli uygulamalar daha çok tercih edilmiştir (Ertan ve Çiçek,2003; Demirhan vd., 2008; Ince ve Hünük, 2010). Bu durum Casey’egöre yeni yaklaşımların konuşulmasına karşın etkili ve devamlılığıolacak şekilde eyleme geçirilememesine bağlanmıştır (Casey,2013). Öğretmenlerin yenilikleri sürdürememe nedenlerinden biride desteğe ihtiyaç duymaları olarak belirlenmiştir (Bechtel veO’Sullivan, 2007). Bu sebeple bu çalışmanın amacı; Beden eğitimiöğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde bir pedagojik yeniliğiuzmaneşliğindekullanmayıdeneyimlemesüreçleriniincelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup 2 beden eğitimiöğretmeninin 7. sınıflara bir yıl boyunca Taktiksel Oyun modelini(TOM) kullanmalarını desteklemek için katılımcı eylemaraştırması ile tasarlanmıştır. Çalışmada; öğretmenler, birbirleri veuzman desteğiyle mesleki diyalogları başlatarak sonrasında isebireysel öğretmen sorgulamaları ile değişim süreci desteklenmiştir.Öğretmenler TOM’u ise kendi uygulamalarının içine dahilettiklerinde pedagojik modelden etkilenmişlerdir. Sonuç olarak,öğretmenlerin bir yeniliği öğrenme sürecinde aktif şekilde işiniçinde olarak diğer öğretmen arkadaşları ve uzman desteği ileyeniliği benimsemelerini kolaylaştırmaktadır. | |
| dc.identifier.citation | Alagül, Ö., Gürsel, F. (2019). Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri. Eğitim ve Bilim, 44(197), 401-420 | |
| dc.identifier.doi | 10.15390/EB.2019.8016 | |
| dc.identifier.eissn | 1300-1337 | |
| dc.identifier.endpage | 420 | |
| dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
| dc.identifier.issue | 197 | |
| dc.identifier.startpage | 401 | |
| dc.identifier.trdizin | 296712 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/296712/degisemeyen-ogretmenler-beden-egitimi-ogretmenlerinin-profesyonel-gelisimlerinde-pedagojik-yenilikleri-deneyimleme-surecleri | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7617 | |
| dc.identifier.volume | 44 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Eğitim ve Bilim | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin | |
| relation.isPublicationOfTrdizin | ffadfd60-df65-47a4-bc10-c7ccd8884d8c | |
| relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery | ffadfd60-df65-47a4-bc10-c7ccd8884d8c |
