TRDizin:
Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri

dc.contributor.authorÖzlem ALAGÜL
dc.contributor.authorFerda GÜRSEL
dc.date.accessioned2023-04-14T22:41:27Z
dc.date.available2023-04-14T22:41:27Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstract20.yy’ın başlarında Beden eğitimi alanında yapılan yeniliklerin,değişime neden olmadığı bilinmektedir (Evans, 1985). Geçenzamanda, pek çok pedagojik alternatif olmasına rağmen öğretmenmerkezli uygulamalar daha çok tercih edilmiştir (Ertan ve Çiçek,2003; Demirhan vd., 2008; Ince ve Hünük, 2010). Bu durum Casey’egöre yeni yaklaşımların konuşulmasına karşın etkili ve devamlılığıolacak şekilde eyleme geçirilememesine bağlanmıştır (Casey,2013). Öğretmenlerin yenilikleri sürdürememe nedenlerinden biride desteğe ihtiyaç duymaları olarak belirlenmiştir (Bechtel veO’Sullivan, 2007). Bu sebeple bu çalışmanın amacı; Beden eğitimiöğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde bir pedagojik yeniliğiuzmaneşliğindekullanmayıdeneyimlemesüreçleriniincelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup 2 beden eğitimiöğretmeninin 7. sınıflara bir yıl boyunca Taktiksel Oyun modelini(TOM) kullanmalarını desteklemek için katılımcı eylemaraştırması ile tasarlanmıştır. Çalışmada; öğretmenler, birbirleri veuzman desteğiyle mesleki diyalogları başlatarak sonrasında isebireysel öğretmen sorgulamaları ile değişim süreci desteklenmiştir.Öğretmenler TOM’u ise kendi uygulamalarının içine dahilettiklerinde pedagojik modelden etkilenmişlerdir. Sonuç olarak,öğretmenlerin bir yeniliği öğrenme sürecinde aktif şekilde işiniçinde olarak diğer öğretmen arkadaşları ve uzman desteği ileyeniliği benimsemelerini kolaylaştırmaktadır.
dc.identifier.citationAlagül, Ö., Gürsel, F. (2019). Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri. Eğitim ve Bilim, 44(197), 401-420
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.8016
dc.identifier.eissn1300-1337
dc.identifier.endpage420
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue197
dc.identifier.startpage401
dc.identifier.trdizin296712
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/296712/degisemeyen-ogretmenler-beden-egitimi-ogretmenlerinin-profesyonel-gelisimlerinde-pedagojik-yenilikleri-deneyimleme-surecleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7617
dc.identifier.volume44
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDeğişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinffadfd60-df65-47a4-bc10-c7ccd8884d8c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryffadfd60-df65-47a4-bc10-c7ccd8884d8c

Files