TRDizin:
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıkları ile Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygılarının İncelenmesi

dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.contributor.authorSelma ÖZTÜRK
dc.date.accessioned2023-04-14T21:39:32Z
dc.date.available2023-04-14T21:39:32Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeyleriincelenmiştir. Bu kapsamda sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeyleri ile üstbilişselfarkındalıklarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri sınıf seviyesine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmış, son olarakda iki değişken arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama modeline göredizaynedilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim FakültesiTemel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan 315 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; Peker (2006) tarafından geliştirilen Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Ölçeği veAkın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Üstbilişsel Farkındalık Envanteri (Metacognitive AwarenessInventory) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analiziteknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile matematiköğretmeye yönelik kaygıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında üstbilişselfarkındalık ölçeği alt boyutları olan prosedürel bilgi ve durumsal bilgi boyutlarında kadın öğretmen adayları lehine anlamlıbir farklılaşma belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıklarında sınıf seviyesine göre anlamlı bir farklılıktespit edilmemiştir. Matematik öğretmeye yönelik kaygıda ise sadece alan eğitimi bilgisi alt boyutunda erkek öğretmenadaylar lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sınıf seviyesine göre matematik öğretmeye yönelik kaygıda anlamlı birfarklılık görülmemiştir
dc.identifier.citationSeri̇n, M., Öztürk, S. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıkları ile Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygılarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 1013-1025
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.705074
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage1025
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1013
dc.identifier.trdizin388986
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388986/sinif-ogretmeni-adaylarinin-ustbilissel-farkindaliklari-ile-matematik-ogretmeye-yonelik-kaygilarinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7160
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıkları ile Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygılarının İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin7ec6d4e1-2774-42b5-83ec-23794c32912d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery7ec6d4e1-2774-42b5-83ec-23794c32912d

Files