TRDizin:
Öğrenmede İnsanı Odağa Almak: Beyin Araştırmaları Doğrultusunda Bir Tartışma

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Öğrenme, doğumdan itibaren bireyin yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi bireyin zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimine bağlıdır. Bütün bu alanlardaki gelişim beynin işlevsel çalışmasına bağlı olarak gerçekleşmektedir. Gelişen teknolojinin de etkisiyle son yıllarda beynin öğrenme üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaların sayısı artmıştır. Bu doğrultuda öğretmenlerin çalışma sonuçlarını öğretim ortamına aktarma çabaları gözlenmektedir. Bilimsel çalışmaların öğretim ortamına aktarımında araştırmacıların ve uygulayıcıların etik sorumlulukları bulunmaktadır. Beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik yapılan çalışmalardan elde edilen kanıtların doğru yorumlanması ve aktarılması önemlidir. Bu çalışmada, alanyazında beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayan, buna ilişkin kanıtlar sunan çalışmalar incelenmiş ve derlenmiştir. Alanyazından elde edilen bilgilere dayalı olarak uygulamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Başar, T., Şen, Z., Turan, S., Aşkin Tekkol, İ. (2017). Öğrenmede İnsanı Odağa Almak: Beyin Araştırmaları Doğrultusunda Bir Tartışma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(3), 1187-1202

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

5

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals