TRDizin: TÜRK DİZİLERİNDEKİ ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARINA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİ: AZERBAYCAN ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Yurtdışına açılmak isteyen marka ve firmaların hedef ülke nezdinde ürünlerine yönelikfarkındalık yaratmak için yoğun biçimde başvurdukları yöntemlerden biride televizyon dizi veprogramlarında karşımıza çıkan ürün yerleştirme uygulamalarıdır. Bunun nedeni isetüketicilerin sürekli takip ettikleri TV dizi ve programlarında gördükleri ve aşina olduklarıürünleri daha sonra satın almak istemeleridir. Geleneksel reklamların tüketicilerin dikkatiniçekme ve satın alım kararları üzerindeki etkisinin gittikçe azaldığı günümüzde ürün yerleştirmeuygulamaları markalar ve firmalar için hedef kitleye ulaşmada ya da hedef kitleyi genişletmedealternatif bir yol olarak görülmektedir. Bu bağlamda Azerbaycan’da izlenen Türk dizilerinde kiürün yerleştirme uygulamalarına yönelik tüketici algılarının incelenmesi bu araştırmanın temelamacını oluşturmaktadır. Bu amaç kapsamında Bakü şehrinde yaşayan 376 katılımcı ile yüzyüze anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların ürün yerleştirmeuygulamalarına yönelik algıları Algılanan Fayda Faktörü, Satın Almaya Etki Faktörü, KültürelTanıtım Faktörü, Turizm Etkisi Faktörü, Genel Tanıtım Etkisi Faktörü ve İzleme NedeniFaktörü olmak üzere altı faktör olarak ortaya çıkmıştır. Araştırmada izleyiciler Türkdizilerinden en çok İstanbul’u hatırlarken ürün bağlamında ise en çok oyuncuların kıyafetlerini,mekândaki mobilyaları ve kullanılan cep telefonlarını hatırlamaktadırlar
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Gümüş, N. (2018). TÜRK DİZİLERİNDEKİ ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARINA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİ: AZERBAYCAN ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Manas Journal of Social Studies, 7(3), 415-440
