TRDizin:
"Hikmet" Kavramı Örneğinde Yaygın Din Eğitiminde Bir Kavram Öğretimi Denemesi

dc.contributor.authorAbdulkadir ÇEKİN
dc.date.accessioned2023-09-11T13:12:55Z
dc.date.available2023-09-11T13:12:55Z
dc.date.issued2013-12-01
dc.description.abstractKavram; bir şeyin zihindeki tasavvuru, benzer özelliklere sahip olay, fikir ve objelere verilen ortak isim veya obje ve olayların ortak özelliklerinden elde edilen genellemelerin sembollerle ifade edilişi olarak tarif edilmektedir. İnsanın çevreyle etkileşim sürecinde obje, olay ve fikirleri zihinsel olarak anlamlandırması kavram öğrenmeyi ifade etmektedir. Kavram öğretimi ise öğrenen kişide diğer kavramlardan farklı olan kavramın kritik özellikleri ile tanımlamalar yapılarak doğru bir kavram karşılığı oluşturma işi olarak ifade edilebilir. Din eğitiminde hikmet kavramı örneğinde bir kavram öğretimi denemesi niteliğindeki bu çalışmada, dini alanda kavram öğretimi konusu incelenmiştir. Çalışmada hikmet kavramının cami ortamında ve hutbe formunda hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme dikkate alınarak nasıl öğretilebileceğine dair belirlemeler yapılmaya çalışılmıştır.
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2013). "Hikmet" Kavramı Örneğinde Yaygın Din Eğitiminde Bir Kavram Öğretimi Denemesi. ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 4(7), 41-59
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2667-6575
dc.identifier.endpage59
dc.identifier.issn2146-4901
dc.identifier.issue7
dc.identifier.startpage41
dc.identifier.trdizin250861
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/250861/hikmet-kavrami-orneginde-yaygin-din-egitiminde-bir-kavram-ogretimi-denemesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17125
dc.identifier.volume4
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title"Hikmet" Kavramı Örneğinde Yaygın Din Eğitiminde Bir Kavram Öğretimi Denemesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files