TRDizin:
Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki

dc.contributor.authorBekir BULUÇ
dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:12:39Z
dc.date.available2023-04-15T00:12:39Z
dc.date.issued2014-05-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın örneklemi seçkisiz oranlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 350 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Schwartz (1992) tarafından geliştirilen değer ölçeği ile DiPaola, Tarter & Hoy (2005) tarafından geliştirilen örgütsel vatandaşlık ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki söz konusu iken değer algılarının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde düşük düzeyde bir yordayıcılığa sahip olduğu görülmüştür.
dc.identifier.citationBuluç, B., Seri̇n, M. (2014). Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 273-290
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage290
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage273
dc.identifier.trdizin165643
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/165643/sinif-ogretmenlerinin-deger-algilari-ile-orgutsel-vatandaslik-davranislari-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8387
dc.identifier.volume22
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files