TRDizin:
DEĞER AÇISINDAN İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KAZANIMLARI:Bir İçerik Analizi

dc.contributor.authorAbdulkadir ÇEKİN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:17:37Z
dc.date.available2023-04-15T00:17:37Z
dc.date.issued2012-12-01
dc.description.abstractÖğretim programları, öğrencilere birtakım değerleri kazandırmayı hedeflemektedir. Birçok ülkede olduğu gibi, ülkemizde de, eğitim-öğretimde değerler konusunda ciddi tartışmalar yapılmaktadır. Bu bakımdan bireylere kazandırılması gereken değerler ve insanların değer yönelimleri dikkate alınarak öğretim programlarında yer verilen değerlerin incelenmesine ihtiyaç vardır. Bu çalışmada, değer eğitimi açısından İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (İDKAB) dersi kazanımlarının analizi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında İDKAB öğretim programında yer alan 232 kazanım cümlesi değer/değer eğitimi açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonunda, 64 kazanım cümlesinin değerler ile ilişkili olduğu ve İDKAB kazanımlarında 16 değere (vatan-millet bilinci, ahlaklı olma, sevgi, aklın ve bilginin önemi, ailenin önemi, paylaşma-yardımlaşma, temizlik, doğruluk, sağlıklı olmaya önem verme, evrensellik, çalışma, laiklik, sabırlı olma, doğa sevgisi, saygı, hoşgörü) yer verildiği tespit edilmiştir. Çalışma içerisinde ayrıca, İDKAB kazanımlarında yer alan değerler, Schwartz ve Akbaş tarafından geliştirilen değer sınıflandırmaları ile karşılaştırılmış ve bu değerlerin geleneksel, demokratik, evrensel ve bilimsel değer grupları içerisinde yer aldığı belirlenmiştir.
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2012). DEĞER AÇISINDAN İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KAZANIMLARI:Bir İçerik Analizi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12(2), 105-119
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1303-9199
dc.identifier.endpage119
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage105
dc.identifier.trdizin240066
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/240066/deger-acisindan-ilkogretim-din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi-dersi-kazanimlaribir-icerik-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8479
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDEĞER AÇISINDAN İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KAZANIMLARI:Bir İçerik Analizi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files